یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم یونان، یکشنبه 16 سپتامبر برای انتخاب نمایندگان پارلمان این کشور، به پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش بی‌بی‌سی، کاستاس کارامانلیس، نخست وزیر یونان، در این انتخابات با رقابت سختی روبروست. منتقدان، کارامانلیس را به واکنش کند در برابر آتش‌سوزی‌های گسترده اخیر در یونان متهم می کنند.[یونان؛ آتش به سرزمین سیاست رسید]

این انتخابات به شدت تحت تاثیر حادثه آتش‌سوزی گسترده‌ای است که ماه گذشته در یونان باعث کشته شدن شصت و پنج نفر شد، برگزار می‌شود.[شعله‌های آتش‌سوزی به انتخابات پارلمانی یونان رسید]

مخالفان نخست وزیر کنونی که یک راست‌گرای میانه رو است، او را متهم می‌کنند که در هنگام بروز حادثه آتش‌سوزی بسیار کند عمل کرده است.

اما کارامانلیس، تاکید کرده است که او در حد توانش با آتش‌سوزی مقابله کرده است.

با وجود این انتقادها، نظر سنجی‌ها نشان می‌دهد که کاستاس کارامانلیس و حزب او موسوم به "دموکراسی نوین"، از محبوبیت بیشتری نسبت به حزب سوسیالیست برخوردار است.

اما به اعتقاد کارشناسان برنده انتخابات روز یکشنبه قادر نخواهد بود اکثریت مطلق آرا را کسب کند.

شرکت در انتخابات در یونان اجباری است و بیش از 9 میلیون از جمعیت یازده و نیم میلیونی این کشور، واجد شرایط رای دادن هستند.

در مجموع، بیست و یک حزب در 56 حوزه انتخاباتی به رقابت پرداخته‌اند.

در این انتخابات، که انتظار می‌رود نتایج اولیه آن، دو ساعت بعد از پایان رای‌گیری مشخص شود، سیصد نماینده پارلمان، برای مدت چهار سال انتخاب می‌شوند.

بر اساس قانون اساسی یونان، چهل کرسی از مجموع سیصد کرسی پارلمان این کشور، از آن حزبی خواهد شد که بیشترین آرا را به دست آورد.

کد خبر 31574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز