مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
۰ نفر

شب گذشته نخستین شب بازار پایتخت فعالیت خود را در خیابان باب همایون آغاز کرد و دستفروشان زیرنظر شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از ساعت ۵ بعدازظهر تا ۱۰ شب بساط خود را پهن کردند.

دستفروش

عزيزالله رجب‌زاده، فرمانده قرارگاه انضباط شهري با اشاره به سخت شدن تردد مردم در محدوده بازار طي يك‌ماه اخير و مطالبه كسبه براي ساماندهي اين موضوع گفت: ناجا با تمام امكانات در اين طرح همكاري داشته و در بازار حضور خواهند داشت و اين روند ادامه خواهد داشت. بعد از اتمام ماموريت نيروهاي ناجا نيز شهرداري تهران اين وضعيت را حفظ مي‌كند.

شنبه گذشته مسئولان شهرداري با همكاري نيروي انتظامي از فعاليت دستفروشان خيابان 15خرداد كه افزايش تعداد آنها در ماه‌هاي اخير اعتراض شهروندان و كسبه بازار را به همراه آورده بود، در راستاي طرح انضباط شهري جلوگيري شد. مسئولان شهرداري نيز 2 محور باب همايون و پياده راه 17شهريور را براي راه‌اندازي شب بازار و هدايت دستفروشان ساماندهي شده به آنجا درنظر گرفته‌اند. آنگونه كه رجب‌زاده اعلام كرده تاكنون 1030دستفروش در طرح ساماندهي بساط‌گستران ثبت‌نام كرده‌اند.

ديشب نيز بساط گستران محدوده خيابان 15خرداد كه در اين سامانه عضو شده‌اند فعاليتشان را در محدوده بازار آغاز كردند. ظاهرا بعد از جلوگيري از فعاليت دستفروشان در خيابان 15خرداد، تنها در روز يكشنبه 300بساط‌گستر با مراجعه به اين سامانه به عضويت آن درآمدند. مسئولان شهري ضمن جلوگيري از فعاليت دستفروشان در محدوده خيابان 15خرداد، بر عدم‌بروز مشكلات معيشتي اين افراد نيز تأكيد دارند و به همين دليل بازارهاي شبانه را راه‌اندازي كرده‌اند كه رجب‌زاده پيش‌بيني مي‌كند با حضور در شب‌بازارها، درآمد اين افراد بيشتر از گذشته خواهد شد.

فرمانده قرارگاه انضباط شهري تأكيد مي‌كند كه با ورود بسيار خوب و قوي نيروي انتظامي ديگر اثري از مافياي دستفروش‌ها در بازار تهران نيست، ديگر اجازه فعاليت به اين افراد داده نخواهد شد و با افرادي كه اقدام به اعمال باج خواهانه از دستفروش‌ها كنند، به‌شدت برخورد مي‌شود. بساط‌گستران براي ثبت‌نام در سامانه ساماندهي مي‌توانند به شهرداري ناحيه 2 منطقه‌12واقع در خيابان امام خميني (ره) مراجعه كنند.

کد خبر 315707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha