شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

موژان اردانی: این رشته جزو کسب و کارهایی است که حتما پیش از شروع کار باید آن را آموزش دید.

کارگاه زیورآلات

 براي اين كار مي‌توانيد به كلاس‌هايي كه سازمان فني‌وحرفه‌اي برگزار مي‌كند يا به آموزشگاه‌هاي آزاد مراجعه كنيد. پس از گذراندن اين دوره، با شركت در آزمون مي‌توانيد مدرك آن را دريافت كنيد. اگر بخواهيد يك كارگاه توليد زيور‌آلات يا جواهرسازي راه‌اندازي كنيد با مراجعه به اتحاديه صنف طلاسازان و ارائه مدرك مذكور و همچنين گواهي عدم‌سوء پيشينه مي‌توانيد مجوز احداث را دريافت كنيد. اما اگر امكان تاسيس يك كارگاه را نداشته‌باشيد مي‌توانيد اين كار را از منزل خود شروع كنيد.

فضاي مورد نياز براي انجام اين كار به اندازه يك يا 2 ميز است كه نهايتا ۵ تا ۱۰ متر از خانه شما را اشغال مي‌كند. اما بايد مدنظر داشته‌باشيد كه براي يك كارگاه به فضايي حداقل برابر ۵۰ مترمربع نياز داريد كه در شهر‌هاي بزرگ مي‌توان آن را با مبلغ حدودا ۴۰ميليون تومان اجاره كرد كه اگر در شهرهاي كوچك‌تر فضايي با اين متراژ بخواهيد تقريبا بايد يك سوم اين هزينه را بپردازيد. براي تهيه مواداوليه مي‌توانيد به بازار زرگرها كه معمولا در مركز هر استاني واقع شده مراجعه كنيد. اين مواد شامل: طلا، نقره، مس و برنج است كه در اين بازارها به راحتي يافت مي‌شوند. براي فروش توليدات خود مي‌توانيد آنها را به‌صورت نقدي يا اماني در مراكز خريد يا مغازه‌هاي طلا‌فروشي ارائه كنيد. ابزار و وسايل ابتدايي در جواهر‌سازي‌ شامل ميز كار، تخته بوري، ميل انگشتر، قالب خوشه، دم باريك، اره‌قواره، بته و هوا گاز و... است كه براي خريد آنها بايد بين ۶ تا ۷ ميليون تومان هزينه كنيد.

براي بخش صادرات در اين حرفه بايد پيش از هرچيز يك شركت به ثبت برسانيد و با دريافت كارت بازرگاني و با شركت در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي با تجار و جواهرسازهاي خارجي آشنا شده و محصولات خود را به آنها عرضه كنيد، همچنين مي‌توانيد از طريق آشنايي با مشتريان خارجي از آنها براي كار سفارش گرفته و با دريافت چند درصد از مبلغ نهايي براي خريد مواداوليه، آن را حاضر كرده و به كمك پست، ارسال و باقي هزينه ساخت را دريافت كنيد. كل هزينه يك كارگاه جواهرسازي بين ۴۵ تا ۵۰ ميليون تومان است كه ماهانه مي‌توانيد از آن بين 5/2 تا ۳ميليون تومان درآمد داشته‌باشيد. توجه كنيد كه براي نتيجه بهتر در اين رشته لازم است كه پيش از شروع، حداقل يك سال در يك كارگاه ديگر شاگردي كنيد تا با فوت و فن كار بيشتر آشنا شويد.

کد خبر 315318

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha