شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: برای شروع این کسب‌و‌کار که ریخته‌گری، ماشین‌‌کاری و مونتاژ‌کاری همگی از زیرمجموعه‌های آن است، حداقل باید حدود ۲۰ میلیون تومان سرمایه داشته باشید.

قطعات صنعتی

با فرض اينكه شخص شروع‌كننده كار، اطلاعات كافي از اين رشته دارد و طراحي‌هاي اوليه را شخصا انجام داده، اساسي‌ترين نياز او قالب قطعه است و چيزي حدود ۴۰درصد سرمايه را بايد صرف قالب‌سازي كند. اگر شما تصميم داريد اين كار را شروع كنيد، بهتر است با يك قالب‌ساز خبره مشورت كرده و ساختن قالب مدنظر خود را به او بسپاريد. پس از ساخته شدن قالب حدود ۳۰درصد از باقي هزينه‌هاي شما به خريد مواداوليه براي توليد اختصاص مي‌يابد. لزومي ندارد توليدات اوليه را خودتان انجام دهيد، مي‌توانيد آن را به كارگاه‌هاي ديگر بسپاريد كه آن‌ هم براي شما خرج برمي‌دارد اما به‌طور مشخص از هزينه توليد اوليه محصول توسط خود شما بيشتراست. مرحله‌هاي بعدي در اين كار به‌ترتيب مونتاژ نهايي، بسته‌بندي و بازاريابي است كه ۲۰ تا ۳۰درصد از هزينه‌ها را در برمي‌گيرد. توجه كنيد پيش از آنكه براي راه‌اندازي يك كارگاه توليد قطعات صنعتي اقدام كنيد لازم است حتما به كار‌گاه يا كارخانه‌هاي توليد اين محصولات سر زده‌باشيد و از نزديك با اين كار آشنا شويد؛ بهتر است حداقل 2 سال در اين رشته شاگردي كنيد تا تجارب مورد نياز را كسب كنيد. براي تاسيس كارگاه‌هاي بزرگ بايد مجوز را از وزارت صنعت و معدن دريافت كنيد، اما براي كارگاه‌هاي كوچك مي‌توان اين مجوز را از اتحاديه‌هاي صنفي مربوطه مثل ريخته‌گري يا ماشين‌كاري نيز اخذ كرد.

در نظر داشته ‌باشيد در زمينه بازاريابي اين كسب و كار مي‌توان گاهي به‌صورت مجازي اقدام كرد. براي مثال شما مي‌توانيد پيش از توليد يك قطعه در فضاي مجازي اعلام كنيد كه كارگاه شما در حال حاضر آمادگي توليد ۵ هزار قطعه از يك نوع قطعه را دارد و پس از يافتن مشتري در يك زمان مشخص آن را توليد كرده و تحويل دهيد. روش‌هاي ديگر بازاريابي مراجعه به فروشگاه‌ها و عمده‌فروشي‌هاي مختص اين محصولات است.البته نكته قابل توجهي كه توليد‌كنندگان اين قطعات به آن اشاره مي‌كنند اين است كه بهتر است پيش‌از توليد، بازاريابي كنيد تا دچار ضرر و زيان نشويد. با ميزان سرمايه‌اي كه در ابتدا ذكر شد به شرط آنكه پشتكار و خلاقيت به خرج دهيد مي‌توانيد به‌طور ماهانه ۴ تا ۵ ميليون تومان درآمد داشته باشيد، حتي درصورت بازاريابي خوب و دريافت سفارش‌هاي سنگين‌تر ممكن است ۱۰ تا ۲۰ميليون تومان در ‌ماه سود كنيد. همچنين دقت كنيد كه پيش از دريافت چك از مشتري در اين كار اطمينان حاصل كنيد كه او مشغول كسب و كاري معتبر و داراي مجوز باشد.

کد خبر 314524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha