سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با دبیران شورایاری منطقه۱۸ملاقات کرد و از نزدیک با کاستی‌ها و مسائل مربوط به محله‌های این منطقه آشنا شد.

شورایاران

توسعه مراكز و برنامه‌هاي فرهنگي، تأمين و تجهيز سراي محله دربرخي از نواحي، احداث فاضلاب در تمام محله‌هاي منطقه، كمبود فضاي ورزشي، تردد خودروها در شركت‌هاي شن وماسه، تأمين امنيت در حاشيه حريم راه‌آهن و بزرگراه شهيد بروجردي، تأمين كانكس ويژه استقرار نيروي انتظامي براي ايجاد امنيت بيشتر دربرخي محله‌ها، مبارزه باحيوانات موذي، تملك برخي املاك براي تعريض معابر، تسريع در پروژه بزرگراه شهيد بروجردي وتأمين نور مناسب براي برخي از خيابان‌ها و بوستان‌ها ازجمله مسائلي بود كه در اين ديدار از سوي دبيران شوراياري منطقه 18مطرح شد. مرتضي طلايي نيز در اظهارات خود ضمن اشاره به اينكه درهمه محله‌هاي شهر تهران كاستي‌ها و كمبودهايي وجود دارد، گفت:‌ شما نيز اين مسئوليت را پذيرفته‌ايد تا اين كاستي‌ها را منعكس كرده، مطالبات مردم را پيگيري و حتي عملكرد مديران شهري را نقد كنيد. وي درعين حال تأكيد كرد كه نقدها نبايد از مدار اخلاق، انصاف و نگاه واقع‌بينانه خارج شود. مثلا اگر امروز منابع مالي براي اتمام برخي پروژه‌ها نظير بزرگراه شهيد بروجردي وجود ندارد نبايد نخواستن تعبير شود بلكه همه بايد تلاش كنيم تا به شكلي بتوانيم راهي براي رفع موانع پيش رو در اين پروژه پيدا كنيم.

طلايي با اشاره به اينكه اعضاي شوراياري به‌عنوان ديده‌بان‌هاي شهر بايد همه مسائل را رصد كرده‌و اشكالات را به گوش مديران شهري برسانند، گفت:‌ ما نمي‌توانيم در مردم توقع و مطالبات بيجا ايجاد كنيم و بعد به‌دليل عدم‌تحقق آنها عملكرد مديريت شهري را زير سؤال ببريم. بنابراين كار ما اين است كه اتحاد را در تمامي ابعاد افزايش‌داده و به رفع كاستي‌ها بپردازيم. وي ادامه داد: در دوره‌هاي قبل دبيران، ائمه مساجد، بسيج يا آموزش وپرورش هر كدام سعي داشتند به شكل جداگانه و جزيره‌اي به مردم خدمت كنند اما حالا همه اين نيروها و ظرفيت‌ها زيريك سقف جمع شده و با همفكري به رفع مشكلات محلي مي‌پردازند البته ممكن است در ابتدا اتحاد كامل ايجاد نشود، اما نفس نشستن همه گروه‌هاي توانمند محله دور يك ميز مي‌تواند ثمربخش باشد.

در آيين‌نامه جديد 4كارگروه تعريف شده و هركدام از دبيران شوراياري با استفاده از ظرفيت هركدام از اين كارگروه‌ها بايدبه روش‌هاي جديد مديريت بهتر محله‌اي برسند. همچنين سامانه‌اي براي نظارت برعملكردهركدام از شوراياران محلي در حال راه‌اندازي است تا آنها بتوانند به شكلي بهتر به بررسي پيگيري‌هاي محلي‌شان بپردازند و مطالبات مردم را به گوش مسئولان برسانند.

کد خبر 314924

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha