دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

عباس جدیدی: از تجربیات ارزشمندی که به فضل خدای مهربان، طی افتخار خدمتم در شورای شهر تهران نصیبم شده، نعمت بی‌بدیل هم‌صحبتی و هم‌سخنی با نوجوانان و جوانان عزیز در مناطق مختلف تهران است.

در اين ديدارها اين عزيزان، بر اين نكته تاكيد مي‌كنند كه آيا مي‌توانيم به عنوان يك شهروند، تاثيري در مديريت و برنامه‌ريزي براي محلات مسكوني خود داشته باشيم؟ پاسخ بنده اين است كه قبول مسئوليت، نقطه آغاز تحول در زندگي است و ما براي ايجاد كردن تحول اساسي در شيوه زندگي‌مان، نياز به مسئوليت‌پذيري همگاني داريم. پس جوانان همانطور كه در بزنگاه‌هاي مختلف تاريخ ايران، قدرت مسئوليت‌پذيري‌شان را نشان داده‌اند، در زيباتر ساختن هرچه بهتر محلات خود ارزشمند‌ترين نيروهاي مديريت و امور اجرايي هستند.

جوانان به راستي سرمايه كشور هستند. من از يك سو به‌خاطر حرفه اصلي‌ام يعني كشتي و آموزش آن و از سوي ديگر مسئوليتم در شوراي شهر، اين توفيق را دارم كه روزانه با جوانان بسيار زيادي هم كلام مي‌شود. برخي از اينان علاقه‌مندان به ورزش و برخي، به درستي از اميدهاي آينده كشور عزيزمان در رشته‌هاي ورزشي هستند. عده‌اي از متخصصان جوان در رشته‌هاي مختلف و عده‌اي ديگر، صاحب انديشه نو و پويا و از جان و دل علاقه‌مند براي پيشرفت سرزمين عزيز اسلامي‌مان هستند.

خوشبختانه ايده محله محوري و برنامه‌ريزي دقيق و پويا در اين خصوص، چشم‌انداز اميدبخشي نزد جوانان ايجاد كرده است. به نظر مي‌رسد كه نيروي جوانان در مناطق مختلف تهران مي‌تواند با مديريت مبتني بر عواطف، دانش، اخلاق عمومي و بالاتر از همه اينها، جوانمردي و پاكبازي نقطه عطفي در مديريت محلات شهري ايفا كند. در اين رابطه شايد بتوان به ساختاري اشاره كرد كه طي آن، در شوراهاي محله ياري، طيف گسترده‌اي از جوانان، طي فراخوان، تخصص‌هاي خود را اعلام كرده و با محوربندي آن تخصص‌ها، امور اجرايي محلات را با كمترين هزينه و بيشترين كارايي پيش ببرند. بدون شك اگر بتوانيم در برنامه‌ريزي شهري بر نيرو و قابليت‌هاي ارزشمند جوانان تكيه كنيم بسياري از گره‌گاه‌هاي امروزمان به ياري خدا و به مرور مرتفع خواهند شد.

بي‌شك جوانان شايسته ما در نقاط مختلف شهر مي‌توانند هر كدام به نوبه خود، يك الگو و اسوه شايسته در تحول سبك زندگي به‌شمار آيند. اعتماد، پل ارتباط دوطرفه‌اي است كه جوانان در تقسيم مسئوليت‌هاي فردي و اجتماعي به آن نظر دارند. در همين‌جا مي‌خواهم از برادران و خواهران جوانم دعوت كنم براي شاخص‌ساختن محله سكونت خود به بهترين نعمت‌هاي خدادادي و در جهت ترسيم شيوه زندگي والاي ايراني- اسلامي گام اول را بردارند.

کد خبر 306344

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha