یکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

یک هفته پس از حمله‌های تروریستی داعش به پایتخت فرانسه، کتاب خاطرات ارنست همینگوی از روزهای زندگی در پاریس به صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های فرانسه راه یافت.

به گزارش همشهری، نویسنده مشهور آمریکایی که پس از ازدواج اول خود در دهه 1920 پاریس را برای آغاز زندگی مشترک برگزیده بود، خاطرات خود را از آن دوران در کتاب «پاریس جشن بیکران» به نگارش درآورد. پس از حدود یک قرن و در سایه قربانی شدن 129 شهروند فرانسوی در حمله‌های وحشیانه داعش، این کتاب به انتخاب شماره یک بسیاری از کتاب‌دوستان در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه تبدیل شده است.

البته کتاب همینگوی در 1964 و 3 سال پس از مرگ او منتشر شد. نویسنده برنده جایزه نوبل در بخشی از جشن بیکران نوشته است: «اگر شما آنقدر خوشبخت باشید که در جوانی در پاریس زندگی کنید، از آن پس تا پایان عمر هر کجا که بروید، خاطرات آن با شما می‌ماند؛ چرا که پاریس یک جشن سیار است.» 50 سال بعد از به بازار آمدن این خاطره‌ها، پاریس جشن بیکران در بخش فرانسوی سایت آمازون صدرنشین جدول فروش شده و تمام نسخه‌های موجود آن به فروش رسیده است.

آنطور که فیگارو گزارش کرده، فرانسوی‌ها کتاب خاطرات همینگوی را در مراسم‌ یادبود 129 قربانی جمعه سیاه پاریس به یکدیگر هدیه می‌دهند و بر اساس آمار انتشارات فولیو در فرانسه، سفارش خرید پاریس جشن بیکران از میانگین 10تا15 نسخه در روز به 500 نسخه افزایش یافته است. دیوید دوکرو از فولیو می‌گوید: روز پنجشنبه 1500 نسخه از کتاب فروخته شد و تعداد سفارش‌ها به 8500 نسخه رسید. فروش سالانه ما از کتاب همینگوی 6 تا 8 هزار نسخه بوده است. فولیو پیش از این 20 هزار نسخه از پاریس جشن بیکران چاپ کرده و چاپ‌های بعدی آن در راه است. البته کتاب در فرانسه با نام «پاریس یک جشن است» منتشر شده است.

کد خبر 314733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha