پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دسر در برخی از خانه‌ها جز جدایی‌ناپذیر غذا در روزهای تعطیل و مهمانی‌ها است. اما اگر دیابت دارد، ممکن است مجبور نباشید به‌کلی از خوردن شیرینی‌های مطبوعتان دست بردارید.

dessert

البته بهتر است خوردن شیرینی‌ها و دسرها را به مواقع خاصی محدود کنید و در عوض غذاهایی مغذی‌تر را بخورید که نیازهای بدنتان تأمین می‌کنند. اگر می‌خواهید تمایلتان به خوردن چیزی شیرین را ارضا کنید، خوردن یک قاچ میوه تازه یا سالاد میوه را امتحان کنید. اگر واقعاً می‌خواهید دسر را به برنامه غذایی‌تان بیفزایید، میزان آن را اندک نگهدارید.

 دچار بودن به دیابت باعث نمي‌شود كه هرگز نتوانید برای مثال کیک تولد بخورید. با اندکی برنامه‌ریزی می‌توانید وعده کوچکی از دسر مطبوعتان را بخورید و درعین‌حال دیابت‌تان را تحت کنترل نگهدارید.

درباره خوردن دسر این نکات را رعایت کنید:

- پیش آنکه در خوردن چیزی که مقدار زیادی قند دارد، افراط کنید، با دکترتان تماس بگیرید و نظر او را جویا شوید.

-   وعده دسر خود را با کسی دیگر تقسیم کنید. اگر دسر با خامه یا شکر یا مواد پرکالری دیگری پوشانده شده است یا رویه پر از شكري دارد، آن را از رویش بردارید.

-  داوطلب شوید تا دسر مطلوبتان برای مهمانی‌ها بیاورید. می‌توانید از پودینگ بدون قند، شیرینی‌های ساده یا سیب تنوری استفاده کنید.

-  آیا کسی دیگر در مهمانی وجود دارد که مانند شما باید مراقب غذا خوردنش باشد؟ برای دوری از وسوسه خوردن شیرینی از او بخواهید به شما در هنگام سرو دسر بر سر میز، همراه هم قدمی بزنید.

-  اگر واقعاً می‌خواهید دسر بخورید، میزان کربوهیدرات را در غذای قبل از دسرتان کاهش دهید تا قند خونتان بالا نرود.

HealthDay

کد خبر 314385

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha