همشهری آنلاین: رییس قوه قضاییه برگزاری همایش طب و قضا و بررسی موضوعات فقهی و حقوقی را فکری مغتنم دانست که آثار مطلوبی در پی دارد و باید هر چه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

به گزارش ايسنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی طی سخنانی در پنجمین همایش سراسری طب و قضا اظهار کرد: این فکر که همایش‌های طب و قضا برگزار شده و قضات، اساتید، پزشکان و حقوقدانان در کنار هم جمع می شوند و مباحثی را مورد تطبیق قرار می‌دهند، آثار بسیار مطلوبی دارد تا در تحلیل موضوعات بیشتر بتوانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ارتباط بین حوزه و دانشگاه و ارتباط چند طرفه بین دانشگاه و قضات و پزشکان فوایدی برای طرفین دارد، گفت: حوزه‌های علمیه با مباحث نویی مواجه می‌شوند که نیاز به تحقیق دارد و بالعکس آثاری برای اساتید و قضات دارد؛ لذا کار بسیار پرثمری است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به برگزاری همایش طب و قضا گفت: برگزاری چنین همایش هایی و بررسی موضوعات فقهی و حقوقی فکری مغتنم است که آثار مطلوبی در پی دارد و باید هر چه بیشتر مورد حمایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: از کارکنان سازمان پزشکی قانونی کشور تشکر ویژه دارم؛ چرا که در چند سال گذشته با وجود تمام کمبودها توانسته‌اند در حد مطلوبی در این سازمان تحول ایجاد کنند.

آملی لاریجانی با اشاره به وظایف سازمان پزشکی قانونی کشور در حوزه های علمی و پژوهشی خاطرنشان کرد: پزشکی قانونی بر اساس قانون تشکیل این سازمان در حوزه های آموزشی و پژوهشی وظایف مهمی بر عهده دارد که برای اهداف دانشگاه ها و سازمان‌ها بسیار مهم است.

رییس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت موضوعات مطرح شده در همایش طب و قضا و کمیته های تخصصی آن، تصریح کرد: ارتباط متقابل بین حوزه و دانشگاه و قضات و پزشکان فواید قابل توجهی در حل مسایل مختلف از جمله مسایل جدید فقهی و علمی و حقوقی دارد و آثار آن برای اساتید دانشگاه ها و قضات مفید و پرثمر است.

وی این همایش را یکی از موارد تشویق حوزه ها به انجام کارهای علمی جدید و تطبیقات جدید در حوزه دانست که باید مورد حمایت قرار گیرد.

آملی لاریجانی با اشاره به نتایج کارگروه های تخصصی همایش طب و قضا یادآور شد: اعضای شرکت کننده در این کارگروه ها افرادی صاحب نظر از حوزه های قضایی، پزشکی، فقه و دانشگاه ها بوده اند که مسایل و چالش های گوناگون را مورد بررسی قرار داده اند و قطعا نتایج آن در رفع بسیاری از ابهامات موجود موثر است.

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به برخی از مواد قانون مجازات اسلامی که مورد بحث کمیته های تخصصی پنجمین همایش طب و قضاست اشاره کرد.

کد خبر 314312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha