رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی، امنیت اقتصادی خیلی مهم است قوه قضائیه باید اطمینان بدهد به سرمایه‌گذاران و به تولیدکنندگان کمک کنند؛ باید سرمایه‌گذاران را امیدوار کنیم که قوه قضائیه پناه آنها هست و از آنها حمایت می‌کند.

علی لاریجانی

به گزارش تسنيم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که در همایش هفته‌ قوه قضائیه سخن می‌گفت با اشاره به هفته‌ قوه قضائیه، گفت: باید کالبد شکافی شود که حادثه هفتم تیر نه تنها تزلزلی در اداره ملت ایجاد نکرده بلکه اراده مردم را مستحکم کرد که باید از این تجربه استفاده کرد.

وی با اشاره به پدیده تروریسیم در منطقه، تصریح کرد: اکثر گروه‌های تروریستی حتی با دستگاه‌های رسمی کشورهای غربی ارتباط دارند که این با ادعاهای آنان سازگاری ندارد؛ برخی کشورها که از تروریست استفاده تاکتیکی می‌کنند باید تاوان این رفتار خود را بدهند. حمایت آمریکا از گروه‌های تروریستی هیچ توجیه اخلاقی و سیاسی ندارد.

لاریجانی با اشاره به بحث هسته‌ای، تاکید کرد: مقام معظم رهبری خیلی خوب سابقه بحث مذاکرات هسته‌ای را طرح کردند. سال گذشته که وزیر خارجه قبلی آمریکا چاپ شد خیلی خوب این موضوع را توضیح دادند. رفتارهای بغض‌آلود آنها با ملت ایران را کاملا مشاهده‌ کرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیل طولانی شدن مذاکرات بهانه تراشی‌ها طرف غربی است، گفت: وقتی شماها مجبور شدید اصل غنی سازی در خاک ایران بپذیرید نباید بر سر مسائل دیگر بهانه‌تراشی کنید؛ نمایندگان مجلس در راستای مذاکرات هسته‌ای، مصوبه‌ الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای را با دقت نظر تصویب کردند تا دست مذاکره کنندگان بسته نشود و مسائل اصلی هم حفظ شود.

وی با بیان اینکه "خیلی از این محدودیت‌های هسته‌ای سلمه‌‌ای به عالم اسلام وارد نمی‌کند"، خطاب به غربی‌ها گفت: بهتر است رفتارتان سنجیده باشد؛ غربی‌ها مراقب باشد که در توافق با ایران اشتباه نکنند و ایران مجبور نکنند که مسیر هسته‌ای خود را با شتاب بیشتری طی کند که در اینصورت آنها باید هزینه‌ بیشتری را بپردازند.

لاریجانی با بیان اینکه وظیفه قوه قضائیه در حمایت از تولید، تاکید کرد: در شرایط کنونی، امنیت اقتصادی خیلی مهم است قوه قضائیه باید اطمینان بدهد به سرمایه‌گذاران و به تولیدکنندگان کمک کنند؛ باید سرمایه‌گذاران را امیدوار کنیم که قوه قضائیه پناه آنها هست و از آنها حمایت می‌کند.

وی در ادامه خواستار تکریم ارباب‌ رجوع در دستگاه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: متاسفانه در ادارات نسبت به تولیدکنندگان وضع مناسبی نیست؛ امروز همه باید در خدمت تولید باشیم.

کد خبر 299415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha