همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریان‌های تکفیری عملاً نقطه قوت مبارزه چند دهه اخیر با رژیم صهیونیستی را که فکر اسلامی و راه جهادی بوده، هدف قرار داده‌اند و به دنبال تخریب آن هستند.

 علی لاریجانی

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی امروز در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور و همه ساله مردم در مراسم روز قدس، اظهار داشت: حضور مردم همیشه و در صحنه‌های مختلف انقلاب باعث حرکت و زنده بودن و به مقصد رسیدن اهداف انقلاب شده است و بدون حضور مردم، کارها به سامان نمی‌رسید.

وی افزود: چه در دفاع مقدس و چه در مسائل مهم دیگر مانند موضوع هسته‌ای و چه در مسائل دیگری مانند موضوعات داخلی، همیشه حضور مردم بوده است که توانسته مساله را حل کند؛ در موضوع قدس نیز به دلیل اینکه در شرایط فعلی، بحران‌های زیادی در منطقه شکل گرفته و تا حدی می‌توان گفت که کشورهای اسلامی را به خود مشغول کرده، در این شرایط رژیم صهیونیستی احساس آزادی عمل می‌کند و مساله فلسطین تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حضور مردم در مراسم روز قدس خیلی معنادار است و می‌تواند بیش از سال‌های گذشته تاثیرگذار باشد که مساله فلسطین هیچ‌گاه فراموش‌شدنی نیست.

رابطه میان جریان‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی

لاریجانی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره رابطه میان فتنه جریان‌های تکفیری و مساله فلسطین، اظهار داشت: حتما میان این دو مساله رابطه وجود دارد؛ امروز قدری از آزادی عملی که رژیم صهیونیستی پیدا کرده است و طرحی هم که با عنوان یک قطعنامه جدید از سوی فرانسوی‌ها دنبال می‌شود، به خاطر همین سطح درگیری‌هایی است که در داخل کشورهای اسلامی به وجود آمده است.

وی با طرح این سئوال که چه کسی این درگیری‌ها را به وجود آورده است؟ تصریح کرد: جریان‌های تکفیری این درگیری‌ها را به وجود آورده‌اند و این جریان‌های تکفیری عملاً نقطه قوت مبارزه چند دهه اخیر با رژیم صهیونیستی را که فکر اسلامی و راه جهادی بوده، هدف قرار داده‌اند و به دنبال تخریب آن هستند.

ژست‌های آمریکایی‌ها در مذاکرات نباید جدی گرفت

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه و در پاسخ به سئوالی درباره مذاکرات هسته‌ای و نتیجه احتمالی آن و نیز تهدید آمریکایی‌ها مبنی بر ترک میز مذاکره گفت: فکر می‌کنم مذاکراتی که در زمینه هسته‌ای دنبال می‌شود، چون بر اساس یکسری چارچوب‌های فکر شده است، مسیر خوبی را طی کرده و پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و این موضعی را که اخیراً آمریکایی‌ها می‌گیرند، نباید خیلی جدی گرفت، چون معمولا در لحظات آخر از این ژست‌ها می‌گیرند.

لاریجانی ادامه داد: پیشرفت کار در مجموع خوب بوده است و اگر طرف مقابل توجه داشته باشد که پیشنهاد انجام مذاکرات را خودشان به ما داده‌اند و سه سال نیز طول کشیده و از زمان دولت گذشته مذاکرات آغاز شده است و پیشرفت‌های خوبی نیز داشته‌اند، می‌توانند به جمع‌بندی معقولی در این زمینه برسند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب انشاءالله به نتیجه‌ای که مورد نظر مردم است، برسیم.

کد خبر 300608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha