همشهری آنلاین: شورای شهر دهلی نو درنظر دارد تعدادی از رفتگران و کارگرانی که وظیفه جمع آوری زباله در پایتخت هند را به عهده دارند برای فراگیری آموزش‌هایی در زمینه جمع آوری زباله و بهداشت محیط به ژاپن و کره جنوبی اعزام کند.

 رفتگران دهلی برای آموزش به ژاپن و کره جنوبی می روند

به گزارش ایرنا ؛ یک مقام وزارت خارجه هند روز دوشنبه با تایید سفر این افراد خاطرنشان کرد ؛ من با دیدن گروهی از کارکنان عادی در لیست سفرهای خارجی شگفت زده شدم ، چرا که همیشه سفرهای خارجی به مقام های رسمی تعلق می گیرد و افراد عادی جایی در این سفرها ندارند.

«نارش کومار» رییس شورای شهر «دهلی نو» در این باره گفت: با فرستادن این افراد به سفرهای خارجی، آنها به کار دلگرم می شوند.

وی افزود: این افراد در این سفر می بینند که چگونه شهرهای خارج از کشور به دست کارکنانی در سطح خودشان نگهداری می شود.

گروه های 10 نفره ای که به این سفرها اعزام می شوند شامل چهار رفتگر، سه زباله جمع کن، یک بازرس بهداشتی، یک مهندس و یک مدیر که گروه را سرپرستی می کند.

نخستین گروه 10 نفره روز 22 نوامبر جاری (اول آذر) دهلی را به مقصد توکیو ترک خواهد کرد و پس از آن در 26 نوامبر به کره جنوبی می رود. این گروه روز 29 نوامبر به دهلی بازخواهد گشت.

گروه اعزامی قرار است در این سفر از بازارهای محلی توکیو و محل جمع آوری زباله «سومیدا»، مرکز سوزاندن زباله ، یک مرکز مربوط به انرژی زیستی و دفع زباله ژاپن بازدید کند.
در کره جنوبی هم این گروه از یک مرکز مدیریت دفع زباله، یک پارک رودخانه ای و مراکز جمع آوری و بازیافت زباله دیدن می کند.

جمع آوری زباله و نظافت شهرها و روستاهای هند از مشکلات اصلی این کشور است و «نارندرا مودی» نخست وزیر هند بعد از بدست گرفتن پست نخست وزیری ؛ با راه اندازی کارزاری ، توجه مردم و مسوولان را به این مشکل جلب کرد و خواستار مشارکت همگانی برای هند تمیز شد.

  • افزایش مالیات خدمات برای تامین بودجه پاکسازی

ازسوی دیگر، دولت هند از امروز مالیات برخی خدمات را افزایش می دهد تا بودجه موردنیاز برای اجرای برنامه ای را که مودی به عنوان پاکسازی هند «سواچ بهارات» درحال اجرا دارد ؛ تامین کند.

به این ترتیب، از روز دوشنبه غذاخوردن در رستوران ها ، مکالمات تلفنی و سفر گران تر می شود چون دولت قصد دارد با افزایش نیم درصدی مالیات این خدمات، تا پایان سال جاری مالی مبلغی معادل 38 میلیارد روپیه جمع آوری کند.

با این میزان افزایش، مالیات خدمات مذکور از 14 درصد به 14.5 درصد افزایش می یابد.

بنابراعلام «هموک ادهیا» دبیر بودجه، دولت هند انتظار دارد که حدود 100 میلیارد روپیه در سال مالی جاری برای برنامه سواچ بهارات جمع آوری کند.

سال مالی جاری در 31 مارس 2016 به پایان می رسد.

«آرون جیتلی» وزیر دارایی هند تخصیص مالیات 2 درصدی به طرح پاکسازی هند را پیشنهاد داده است. این مالیاتی است که در صورت نیاز به بودجه بیشتر، به همه و یا خدمات مشخصی تعلق می گیرد.

وزارت دارایی هند تاکید می کند که این مالیات به منظور مشارکت دادن همه شهروندان در برنامه سواچ بهارات است و تنها برای این برنامه مصرف می شود.

کد خبر 314026

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha