دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون سازمان مدیریت بحران کشور، ایران را یکی از ۱۰ کشور حادثه خیز جهان عنوان کرد و گفت: از حدود ۴۵ حادثه طبیعی، احتمال وقوع حدود ۳۵ حادثه طبیعی در ایران وجود دارد.

بهنام سعیدی

به گزارش  ایرنا، بهنام سعیدی در آیین افتتاح سمینار آموزشی سامانه مدیریت بحران سازمان ملل متحد در تهران افزود: در ایران شاهد وقوع حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله و توفان هستیم که خسارات مالی و جانی فراوانی وارد می‌کنند.

وی با تشکر از نماینده سازمان ملل در جمهوری اسلامی ایران و مدرسینی که از کشورهای مختلف در این سمینار حضور دارند، گفت: امیدواریم این آموزش‌ها در امر پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی مفید واقع شود.

سعیدی با بیان اینکه ملت ایران هنوز خاطره تلخ زلزله بم و رودبار را فراموش نکرده است، ادامه داد: اکثر شهرهای ایران در معرض حوادث طبیعی بویژه زلزله قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی این حوادث و همچنین پیشگیری افزایش خسارات ناشی از این حوادث موجب می‌شود که تلفات و خسارات کاهش یابد.

  • آموزش کلید اصلی پیشگیری از حوادث است

معاون سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: آموزش کلید اصلی پیشگیری از این حوادث و راه حلی اساسی و تاثیرگذار است. این آموزش‌ها باید به روز باشد و از جنبه تئوری خارج شده تا در عرصه عمل بتوانند به فریاد خسارت دیدگان برسند.

سعیدی ادامه داد: آموزشی می‌تواند مفید واقع شود که هدف دار باشد و بدنبال خود ایجاد برنامه کرده و همچنین از اتلاف وقت جلوگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد، این دوره آموزشی سه روزه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی سازمان ملل و جمهوری اسلامی ایران بتواند برای مسئولان حاضر در این سمینار برای مقابله با حوادث طبیعی مفید واقع شود.

معاون سازمان مدیریت بحران تاکید کرد: امیدواریم ایران به عنوان یکی از اعضای اینساراگ معرفی و مشکلات موجود در این خصوص از پیش رو برداشته شود زیرا حوادث طبیعی نباید تحت تاثیر هیچ موضوعی قرار گیرد چون نجات جان انسان‌ها باید در اولویت باشد.
در این سمینار نشان شبکه امداد و نجات جهانی(اینساراگ) به بهنام سعیدی معاون سازمان مدیریت بحران از سوی گری لوئیس نماینده و هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

گری لوئیس پس از اهدای این نشان تاکید کرد که تمایل داریم ایران به این شبکه جهانی بپیوندد.

سمینار آموزشی سامانه مدیریت بحران سازمان ملل متحد یا سامانه اینساراگ و اونداک سازمان ملل متحد در مدیریت بحران از 25 تا 27 آبان ماه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 314021

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha