یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

سازمان فرهنگی هنری شــهرداری تهــران ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی را با شعار «کتاب؛ یار همدل و همزبان» در فرهنگسراهای سراسر پایتخت برگزار می‌کند.

تشریح برنامه‌های شهرداری تهران در هفته کتاب

به گزارش همشهري، محمود صلاحي در نشست تشريح برنامه‌هاي هفته كتاب با اشاره به افزايش كتابخانه‌هاي سازمان در 7‌ماه گذشته از 85 باب به 400كتابخانه گفت: همكاران ما در مركز متمركز فهرست‌نويسي، بيش از يك ميليون و ۱۰۰ هزار جلد از كتاب‌هاي موجود در كتابخانه‌هاي پيوسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران را فهرست‌نويسي مي‌كنند كه برآورد هزينه اين اتفاق بزرگ، قريب به يك ميليارد تومان است.

وي 3فعاليت مهم حوزه كتاب را ابتدا كتابخانه، توسعه و تجهيز كتابخانه‌ها و گسترش فرهنگ مطالعه برشمرد و از راه‌اندازي كتابخانه مخصوص روشندلان در فرهنگسراي خاوران در آينده نزديك خبر داد. رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اشاره به اجرايي‌شدن طرح «هبه كتاب» گفت: امسال براي هفته كتاب برنامه‌هاي متعددي درنظر گرفته‌ايم كه از آن جمله جمع‌آوري كتاب‌هاي اهدايي با بودجه‌اي بيش از 150ميليون تومان است. در هماهنگي با وزارت ارشاد قرار است مردم كتاب‌هاي اهدايي خود را به ما تحويل بدهند و در مقابل، براي خريدن كتاب‌هاي مورد علاقه خود بن‌كتاب دريافت كنند.

به اين ترتيب، خريد و فروش كتاب رونق مي‌گيرد و پيشنهاد من به پايتخت‌نشينان اين است كه در اين هفته كتاب‌هايي را كه خوانده‌اند يا فرصت خواندنش را ندارند، به كتابخانه‌هاي عمومي، كتابخانه‌هاي مدارس يا شهرداري تهران هبه كنند. وي با اشاره به افزايش تعداد كتابفروشي‌هاي پايتخت افزود: در حال حاضر تعداد كتابفروشي‌هاي تهران يك‌سوم انتشاراتي‌هاست كه بايد تعداد كتابفروشي‌ها افزايش يابد و در آينده نزديك با حمايت شهردار تهران و وزير ارشاد تعداد كتابفروشي‌ها 3برابر ناشران خواهد شد.

دومين طرح هفته كتاب، دعوت از نويسندگان و چهره‌هاي برجسته فرهنگي هنري است كه صلاحي در توضيح بيشتر آن گفت: با توجه به استقبال گسترده مخاطبان از اجراي اين طرح در فرهنگسراي كتاب، قرار است در روزهاي هفته كتاب هم برگزار شود و هنرمندان با حضور در كتابخانه‌ها براي مردم كتاب بخوانند.

برگزاري جشنواره كتاب شهر در راستاي جشنواره‌هاي فيلم و تئاتر شهر ديگر برنامه سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران براي تكريم كتاب و كتابخواني است كه در 3محور شهر، شهروند و شهرنشيني در هفته كتاب سال۹۴ به‌مدت يك سال ادامه دارد و شهروندان مي‌توانند بهترين آثار منتشرشده در اين محورها را انتخاب كنند.

کد خبر 313905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha