همشهری آنلاین: مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات تهران (کتابخانه دکتر حسن حبیبی) به ‌عنوان بزرگ ‌ترین کتابخانه دانشگاهی کشور با گنجایش حدود یک میلیون جلد کتاب، آماده بهره‌ برداری است.

کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات

به گزارش لیزنا،(پایگاه خبری تحلیلی کتابداری و اطلاع رسانی ایران) محسن هاشمی معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از افتتاح بزرگ ‌ترین کتابخانه و پارکینگ طبقاتی دانشگاهی کشور خبر داد و گفت: مرکز اسناد و کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات تهران (کتابخانه دکتر حسن حبیبی) به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی کشور با گنجایش حدود یک میلیون جلد کتاب، در زمینی به مساحت ۲۴ هزار مترمربع و در ۸ طبقه به‌ منظور تحقق اهداف علمی، پژوهشی و تحقیقاتی آماده بهره‌برداری است.

احداث مجتمع آموزشی ابن‌ سینا واحد علوم و تحقیقات تهران در زمینی به مساحت ۲۹ هزار مترمربع و در ۹ طبقه از دیگر پروژه‌ هایی بود که هاشمی از آن صحبت به میان آورد و تصریح کرد: این مجتمع شامل سه بلوک به مساحت زیربنای ۴۷ هزار مترمربع با هزینه ‌ای معادل ۶۶۰ میلیارد ریال ساخته شده و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت. او همچنین از افتتاح پارکینگ طبقاتی دانشگاه آزاد اسلامی هم خبر داد و اعلام کرد که این پارکینگ و ترمینال مرکزی دانشگاه بزرگ‌ترین پارکینگ طبقاتی در تهران و کشور است که در زمینی به مساحت ۳۶هزار مترمربع و در هشت طبقه ساخته شده است که گنجایش هزار و ۸۰۰ خودرو را داراست.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: آموزش عالی در جهان و ایران دارای سابقه است. اصولا آموزش عالی با فلسفه و پزشکی، سپس معلمی و کم‌کم با رشته ‌های کشاورزی و فنی و مهندسی پیشرفت کرد و اکنون مرز رشته‌های دانشگاهی به بیش از پنج هزار رشته رسیده است.

او گفت: علیرغم نداشتن بودجه عمرانی دولتی، در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع ساخت ‌و ساز در دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است که از این مقدار حدود یک میلیون و ۲۴۰هزار مترمربع ابنیه و نیز حدود ۴۱۰ هزار مترمربع محوطه در دست احداث است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه از مهرماه ۹۲ تاکنون تعداد ۱۴۸ پروژه به متراژ یک میلیون مترمربع از پیمانکاران تحویل گرفته شده است، اضافه کرد: همچنین دانشگاه در حدود ۴۰۰ واحد و مرکز فعال، ۱۱ میلیون مترمربع فضای آموزشی و حدود ۳۵ میلیون مترمربع محوطه در اختیار دارد که توسط معاونت ‌های عمرانی واحدها نگهداری می‌ شود.

او سپس افزود: از زمان حضور حمید میرزاده یعنی از مهرماه ۹۲ تاکنون ۱۵۰ پروژه عمرانی به بهره‌ برداری رسیده است.

کد خبر 295582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha