یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مناظره دوم،سه نامزد حزب دموکرات آمریکا که برای برگزیده شدن از سوی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور با هم رقابت می‌کنند، در میان تدابیر شدید امنیتی ناشی از حمله‌های پاریس در ایالت آیوا برگزار شد.

هیلاری کلینتون، برنی ساندرز و مارتین اومالی سه چهره دموکراتی هستند که امیدوارند برای انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری آمریکا از جانب حزب خود، نامزد شوند.

هر سه نامزد در این مناظره حمله‌هاي پاریس را محکوم کردند، با لباس تیره به صحنه آمدند و به یاد کشته‌شدگان این حادثه یک دقیقه سکوت کردند.

در این مناظره که از سوی شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس برگزار شد، موضوع "مبارزه با تروریسم و سیاست خارجی" محور اصلی بحث‌ها بودند.

به گزارش ایسنا، برنی ساندرز، رقیب هیلاری کلینتون، از او که نامزد پیشتاز دموکرات‌هاست خواست درباره نقش خود در حمایت از حمله به عراق توضیح بدهد. 

سایه سنگین حادثه حمله‌هاي پاریس باعث شد آنها درباره بهترین شیوه برخورد با داعش که مسئولیت این حمله‌ها را به عهده گرفته با یکدیگر وارد بحث شوند.

این دومین باری است که نامزدهای دموکرات با یکدیگر مناظره می‌کنند. نامزدهای جمهوری‌خواهان آمریکا که پرتعدادتر هستند، تاکنون چهار بار مناظره برگزار کرده‌اند.

به گزارش بی.بی.سی، هیلاری کلینتون در این مناظره گفت که بخش عمده مسئولیت مقابله با بی‌ثباتی منطقه بر گردن ایالات متحده نیست اما مارتین اومالی، فرماندار پیشین مریلند با این دیدگاه مخالف بود و گفت که "آمریکا بهترین گزینه این جهان برای ایستادن در مقابل شیطان است."

برنی ساندرز، سناتور ایالت ورمانت هم  وزیر خارجه پیشین این کشور، هیلاری کلینتون را مورد حمله قرار داد و گفت "حمله به عراق باعث و بانی ظهور القاعده و گروه داعش شده است."

۷۹ روز دیگر رقابت‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت آیوا آغاز خواهد شد و رای‌دهندگان این ایالت پیش از واجدین شرایط سایر ایالت‌ها اجازه دارند که به نامزدهای مورد علاقه خود در هر حزب رای بدهند و نامزد منتخب حزب، وارد رقابت‌های ریاست‌جمهوری خواهد شد.

انتخابات آمریکا، هشتم نوامبر ۲۰۱۶ حدود یک سال دیگر برگزار خواهد شد اما مدت‌هاست چهره‌های دو حزب اصلی این کشور برای این انتخابات، نامزدی خود را اعلام کرده‌اند و مشغول رقابت انتخاباتی هستند.

کد خبر 313841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha