همشهری آنلاین: الماس ماه آبی که ۱۲.۰۳ قیراط وزن داشته و براساس رنگ کمیاب آبی‌رنگش نامگذاری شده‌است، با قیمت تاریخی ۴۸.۴ میلیون دلار به فروش رسید.

براساس گزارش CNN، قيمت 48.4 ميليون دلاري الماس ماه آبي آن را به گرانقيمت‌ترين الماس در جهان تبديل كرده‌است،‌زيرا به گفته ديويد بنت مسئول حراجي ساتبيز،‌اين بالاترين قيمت به ثبت رسيده به نسبت وزن يك الماس است.

الماس

اين فروش تاريخي كه در حراجي ساتبيز در ژنو انجام شد، به خودي خود خبرساز بود،‌اما زماني كه خريدار موفق نام آن را به ماه آبي ژوزفين تغيير داد، خبر جنجالي‌تر از پيش شد، زيرا درست روز قبل از فروش ماه آبي، خريداري گمنام الماسي 16.08 قيراطي و صورتي رنگ را با قيمت 28.5 ميليون دلار خريداري كرد و نام آن را ژوزفين شيرين نهاد.

ژوزفين كيست؟

حراجي ساتبيز در ابتدا تنها اعلام كرد كه الماس‌ها را خريداري از هنگ‌كنگ به دست آورده‌است، اما نام‌گذاري‌هاي عجيب و غريب الماس‌ها هويت حقيقي خريدار را افشا كرد. CNN تاييد كرد كه خريدار ميلياردري چيني به نام ژوزف لائو مالك شركت املاك چاينيز استيت هولدينگ بوده‌است و وي اين الماس‌ها را براي دخترش خريداري كرده‌است.

لائو پيش از اين نيز سابقه خريداري الماس و تغيير نام آنها به نام دخترانش را داشته‌است. وي در سال 2009 الماس 7.03 قيراطي و آبي‌رنگي را به قيمت 9.48 ميليون دلار خريداري كرد و نام آن را ستاره ژوزفين گذاشت. در ماه نوامبر گذشته نيز وي الماس 9.75 قيراطي آبي رنگ ديگري را به قيمت 32.6 ميليون دلار خريداري كرده و آن را الماز زويي ناميد. لائو همچنين سنجاق سينه‌اي از ياقوت برمه‌اي و الماس را به وزن 10.10 قيراط و به قيمت 8.34 ميليون دلار خريداري كرده و آن را زويي سرخ ناميد.

لائو يكي از پركارترين كلكسيونرهاي هنري به شمار مي‌رود و مالك پرتره 17.4 ميليون دلاري مائو‌زدونگ اثر اندي وارهول است. وي همچنين مرتفع‌ترين مركز خريد هنگ‌كنگ را با نام The ONE به ياد نامزد سابقش بنا كرده‌است. وي صد و چهاردهمين مرد ثروتمند جهان به انتخاب فوربس است و ارزش تخميني ثروت وي 9.8 ميليارد دلار برآورد شده‌است.

کد خبر 313727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha