همشهری آنلاین: پلیس خودروی بدون راننده گوگل را به خاطر حرکت بسیار کند و ایجاد بار ترافیکی در خیابان‌های ماونتین‌ویو در کالیفرنیا متوقف کرد.

براساس گزارش گاردين،‌اين خودرو در منطقه‌اي كه حداقل سرعت رانندگي در آن 56 كيلومتر برساعت بود،‌با سرعت 38 كيلومتر بر ساعت حركت مي‌كرد.

گوگل

خودروهاي بدون راننده گوگل تاكنون بيش از يك ميليون كيلومتر را پيموده‌اند اما هرگز به خاطر سرعت بالا جريمه نشده‌اند، اما يكي از اين خودروها روز 12 نوامبر با قانون به مشكل برخورد.

پليس راهنمايي رانندگي مانتين‌ويو روز پنجشنبه يكي از خودروهاي بدون راننده گوگل را نه به خاطر شكستن محدوديت سرعت و يا رانندگي نامنظم، بلكه به خاطر رانندگي با سرعت 38 كيلومتر برساعت در منطقه‌اي كه حداقل سرعت در آن 56 كيلومتر بر ساعت بود،‌ و در نتيخه ايجاد ترافيك متوقف كرد.

ايجاد ترافيك تحت قوانين حداقل سرعت رانندگي در كاليفرنيا خلاف رانندگي محسوب مي‌شود،‌از اين رو پليس خودرو را متوقف كرده و تلاش كرد با كنترل‌كنندگان خودرو تماس برقرار كند تا دليل سرعت پايين آن را توضيح دهند. خودروهاي بدون راننده گوگل تنها اجازه تردد در مناطقي از كاليفرنيا را دارند كه در آن محدوديت سرعت رانندگي 56 كيلومتر بر ساعت است. گوگل سرعت خودروهاي خود را به دلايل امنيتي به 40 كيلومتر بر ساعت رسانده‌است.

تاگنون چندين خودروي بدون راننده گوگل دچار سوانح رانندگي شده‌اند كه در هيچ يك از موارد خودروهاي گوگل عامل تصادف نبوده‌اند، براي مثال در يكي از موارد 14 خودرو به صورت زنجيره‌اي با يكديگر برخورد كردند كه خودروي گوگل نيز يكي از حلقه‌هاي اين زنجيره بود.

کد خبر 313691

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha