همشهری آنلاین: ایو رزی هوانورد ماجراجوی مشهوری که به دلیل پرواز با جت کوچکی که به تن می‌کند به جتمن مشهور شده‌است، این‌بار آسمان دوبی را با یکی از همکارانش و غول‌پیکر‌ترین هواپیمای مسافربری جهان به اشتراک گذاشت.

جتمن

براساس گزارش CNN، ايو رزي بار ديگر به همراه جت كوچكش در آسمان دوبي به پرواز درآمد، با اين تفاوت كه اين‌بار خلبان ماجراجويي ديگر به نام وينس ريفت و يك هواپيماي A380 شركت امارات نيز او را همراهي مي‌كردند و در كنار هم نمايشي نفس‌گير از پرواز گروهي را به نمايش گذاشتند.

جتمن

اين دو نفر كه برفراز جزاير نخل جميره پرواز مي‌كردند در كنار هواپيمايي كه نام بزرگترين جت مسافربري جهان را يدك مي‌كشد، بسيار كوچك ديده مي‌شدند. رزي خود اين تجربه اينگونه توصيف مي‌كند: ما پشه‌هايي هستيم كه در نزديكي يك عقاب به پرواز درآمديم.

اين دو ماجراجو كه به چهار موتور جت و بال‌هايي از جنس كولار مجهز بودند، در الگويي هماهنگ و مسيري محاسبه شده و ويژه در كنار جت مسافربري A380 برفراز فضاي پرواز محدودي بالاي جزاير نخل در دوبي به پرواز درآمدند.

اين پرواز در ارتفاع 1.2 كيلومتري از سطح زمين انجام شد كه براي پرواز هواپيماهاي مسافربري بسيار كم است،‌اما براي پرواز با جت‌هاي كوچكي كه دو ماجراجو به تن داشتند،‌ارتفاعي ترسناك به شمار مي‌رود.

در اين ارتفاع آشفتگي هوايي كه جت مسافربري ايجاد مي‌كرد بزرگترين خطري بود كه امنيت دو جت‌سوار را تهديد مي‌كرد،‌از اين رو اين پرواز به دقت محاسبه شده انجام شد تا از بروز هرگونه خطري جلوگيري شود.

کد خبر 313080

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha