مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

۲ عضو شورای شهر تهران در بازدید از سیزدهمین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه همشهری از نقش دولت و شهرداری در توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو صحبت کردند.

metro

عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران با بيان اينكه حدودا هر دو هفته يك‌بار، از بي‌آرتي براي رسيدن به محل كارش استفاده مي‌كند، گفت: «از مترو كمتر از اتوبوس و هر 2ماه يك‌بار براي تردد در شهر بهره مي‌برم اما از تاكسي خيلي استفاده مي‌كنم.» وي با بيان اينكه من 5:30 صبح و در خلوتي شهر به سركار مي‌روم و 10شب به بعد به خانه برمي‌گردم، ‌افزود: «هر وقت كه بشود فرصت خوب استفاده از حمل‌ونقل عمومي و حضور در جمع شهروندان را از دست نمي‌دهم.»

وي نكته اساسي را با استفاده از حمل‌ونقل عمومي اينطور عنوان كرد كه بايد همچنان توسعه اين بخش در اولويت برنامه‌هاي مديريت شهري باشد. به نظر وي، البته براي توسعه حمل‌ونقل عمومي كمك دولت ضروري است و اعتبارات شهرداري به‌تنهايي كافي نيست.

هادي ساعي، عضو كميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران نيز در اين بازديد گفت: «من هر موقع مي‌خواهم به محله خودم يعني شهرري سر بزنم، از مترو استفاده مي‌كنم.» وي در مورد گسترش مترو و در مجموع حمل‌ونقل عمومي نيز اينطور اظهار كرد كه شهرداري طي سال‌هاي اخير از تمام توان خود استفاده كرده و جور دولت را نيز كشيده است. به گفته وي، شهرداري براي جبران هزينه‌ها مجبور مي‌شود گاهي به محل‌هاي درآمدي ديگري رجوع كند كه اصلا پيش‌بيني نشده است.

ساعي افزود: «اين نكته را هم نبايد از ياد ببريم كه نرخ بليت و كرايه استفاده از مترو در تهران از ديگر شهرهاي جهان بسيار پايين‌تر است و اين هم به نوبه‌خود بار مضاعفي به دوش مديريت شهري به‌حساب مي‌آيد؛ يعني متروي ما از همه‌جاي دنيا ارزان‌تر است و مديريت شهري دارد براي اين منظور يارانه پرداخت مي‌كند.» وي تأكيد كرد:

«اين در حالي است كه براي اين منظور سهم شهرداري، دولت و مردم هركدام بايد حدود 30درصد باشد ولي عملا سهم شهرداري بسيار بيشتر از اينهاست.» دبير نيز با بيان اينكه شوراي شهر براي تأمين اعتبارات مترو، نسبت به گذشته دقيق‌تر عمل مي‌كند، از بازگشت مجتمع‌هاي ايستگاهي خبر داد. به گفته وي، بر اين اساس شهرداري مجتمع‌هاي ايستگاهي را ساخته و به‌صورت غيرنقد به پيمانكار واگذار مي‌كند و از اين طريق راه كسب درآمدي به‌وجود مي‌آيد. وي تأكيد كرد كه توسعه مترو نبايد سياسي شود و بايد توسعه ملي تلقي شود چراكه تأثيرات زيادي بر كشور ازجمله اشتغال‌زايي دارد.

کد خبر 313650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha