سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

سینمای ایران در هشتمین‌ماه سال شاهد بیشترین تعداد اکران است و به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن به جشنواره سی و چهارم، ترافیک نمایش فیلم‌های در نوبت اکران گرم‌تر از این روزها ادامه داشته باشد.

سینما

در شرايطي كه كمتر از 2هفته از آغاز اكران چند فيلم تازه مي‌گذرد، نمايش «جامه‌دران» و «چهارشنبه خون به‌پا مي‌شود» از صبح امروز آغاز مي‌شود و 2فيلم هم براي هفته بعد در نوبت قرار گرفته‌اند.به گزارش همشهري، با پايان نمايش «360درجه» سام قريبيان در سرگروه زندگي، جامه‌دران حميدرضا قطبي از امروز روي پرده مي‌رود.

اين فيلم اقتباسي از كتاب ناهيد طباطبايي است و پگاه آهنگراني، مهتاب كرامتي، باران كوثري، مصطفي زماني، افسر اسدي و... در آن ايفاي نقش كرده‌اند. جامه‌دران سال گذشته در بخش مسابقه نگاه نو سي‌و‌سومين جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد و در 2بخش كارگرداني و بهترين فيلم نامزد دريافت سيمرغ بلورين شد.

گرچه در نهايت ديپلم افتخار بخش فيلمنامه‌نويسي را دريافت كرد.«ماهي سياه كوچولو» مجيد اسماعيلي هم از امروز جاي خود را به چهارشنبه خون به‌پا مي‌شود به كارگرداني حماسه پارسا مي‌دهد. اين فيلم به تهيه‌كنندگي غلامرضا موسوي و بازي فرامرز قريبيان، حامد بهداد، همايون ارشادي و... از امروز در گروه سينما ماندانا روي پرده مي‌رود. البته نمايش ماهي سياه كوچولو در چند سينما همچنان ادامه دارد و فقط سينماي سرگروه آن در اختيار نخستين تجربه كارگرداني پارسا قرار گرفته است.

  • 2 فيلم جديد براي هفته آخر آبان

براساس تصميم شوراي صنفي نمايش، از هفته آينده 2فيلم جديد وارد گردونه اكران دومين‌ماه پاييز مي‌شوند و «ناهيد» به كارگرداني آيدا پناهنده و «اين سيب هم براي تو» به كارگرداني سيروس الوند به‌ترتيب در گروه‌هاي سينمايي كورش و اريكه ايرانيان روي پرده مي‌روند. ناهيد به تهيه‌كنندگي بيژن امكانيان و بازي ساره بيات، پژمان بازغي، نويد محمدزاده و... در جشنواره فجر سال گذشته به نمايش درآمد و با حضور در جشنواره كن نامزد دريافت جايزه نوعي نگاه در بخش فيلمنامه شد. در فيلم تازه الوند هم پژمان بازغي، رعنا آزادي‌ور، پريناز ايزديار، اميرعلي دانايي و چنگيز جليلوند بازي كرده‌اند.

  • چند اكران ديگر

فيلم‌هاي «حكايت عاشقي» احمد رمضان‌زاده و «شكاف» كيارش اسدي‌زاده در حالي براي اكران آماده مي‌شوند كه هنوز قراردادشان در شوراي صنفي نمايش ثبت نشده و مشخص نيست جايگزين كدام فيلم‌هاي روي پرده مي‌شوند. ضمن اينكه در جلسه اخير اين شورا قرارداد اكران «پي 22» و «خبر خاصي نيست» بعد از پايان نمايش ناهيد و اين سيب هم براي تو، براي اكران در گروه‌هاي كورش و اريكه ايرانيان بسته شد.

پي22 با نام قبلي «مرواريدهاي خليج‌فارس» حاصل كار حسين قاسمي‌جامي‌ است و هادي ساعي، نسرين مقانلو، امين حيايي، افسانه بايگان و الهه حصاري در آن بازي مي‌كنند. فيلم براساس حماسه ناو جوشن ساخته شده كه قهرمان پيشين تكواندوي جهان و المپيك در آن به نقش تنها بازمانده اين ناو ظاهر شده است. «خبر خاصي نيست» هم دومين تجربه فيلمسازي مصطفي شايسته است و رضا كيانيان، افسانه بايگان، ‌رؤيا تيموريان، اميرحسين آرمان و... در آن ايفاي نقش كرده‌اند.

کد خبر 313392

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha