همشهری آنلاین: مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد ایتالیایی ها علاقمند به تولید مشترک انیمیشن و آثار عروسکی با ایران هستند.

انیمیشن

به گزارش مهر؛ علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی با بیان این مطلب در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره سهم این بنیاد در تولید مشترک گفت: سابقه فعالیت‌های بین المللی بنیاد سینمایی فارابی پوشیده نیست و ما هم در این حوزه به رویکردهای جدید در حوزه بین الملل دست یافته ایم که یکی از این رویکردها رسیدن به تولید مشترک است.

وی ادامه داد: در سفر اخیر که با حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی به کشور ایتالیا داشتیم مذاکراتی مبنی بر تولید فیلم انیمیشن و فیلم عروسکی داشتیم.

مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی تصریح کرد: داستان‌های ایرانی یکی از نکات قابل توجه طرف ایتالیایی در تولید فیلم های انیمیشن و عروسکی بود و معتقد بودند که داستان‌های ایرانی ظرفیت تولید مشترک را دارند بنابراین قرار بر این شد تا در این تولید مشترک یک شخصیت ایرانی و یک شخصیت ایتالیایی را کنار هم بگذاریم و یک فیلم به صورت مشترک تولید کنیم.

تابش متذکر شد: در طول سال پروژه‌های مختلفی در حوزه تولید مشترک به فارابی پیشنهاد می‌شود که این پیشنهادها لزوما رسانه‌ای نمی‌شود چراکه ممکن است این مذاکره‌ها در مراحل مختلف به نتیجه نرسد که دلیل اصلی به نتیجه نرسیدن پروژه ها در حوزه تولیدات مشترک، محتوای فیلمنامه‌ها است.

این مدیر سینمایی با اشاره به فهرست منتشر شده از تولیداتی که بنیاد سینمایی فارابی از آنها حمایت مالی و فنی کرده است، گفت: اگر نگاهی دقیق به فهرست منتشر شده فیلم‌های تحت حمایت بنیاد سینمایی فارابی داشته باشیم، متوجه می‌شویم که تنوع قابل قبولی در تولیدات فیلم های سینمای ایران وجود دارد. ملاک اصلی حمایت از تولید، کیفیت مطلوب فیلمنامه‌ها است. یکی از اتفاق‌های مهم که در تعامل با خانه سینما اتفاق افتاده این است که قرار شده در جهت  استانداردسازی و کیفی گرایی در تولیدات سینمایی حرکت کنیم و از عوامل حرفه‌ای در مجموع تولیدات دعوت به همکاری کنیم.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پایان گفت: با نگاهی به تنوع موضوعی فیلم‌های در حال تولید، در جشنواره سی و چهارم فیلم فجر شاهد تولید فیلم های متنوع‌تری خواهیم بود.

کد خبر 313520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha