همشهری آنلاین - علی شاکری: سرمربی تیم والیبال پیکان تهران: مربیان وطنی هم به اندازه خارجی‌ها توانایی بردن تیم ملی به المپیک را دارند.

Peyman Akbari

سرمربی تیم والیبال پیکان دو روز پس از شکست تیمش به عنوان تیم مدافع عنوان قهرمانی در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران مقابل تیم تازه‌وارد بانک سرمایه در گفت و گو با همشهری آنلاین می‌گوید: با وجود آن که تیم ما تنها چند روزی است که از برزیل بازگشته، بازیکنانم هنوز خوابشان با ایران تنظیم نشده، ضمن آن که ما به اندازه 50 درصد توانایی‌های خود هم نبودیم و همین دلیل عمده ای برای باخت ما بود.

بقیه صحبت‌های کاپیتان سابق تیم ملی را که دو روز پس از شکست مقابل بانک سرمایه با ما انجام داد، می‌خوانید:

  • فکر می‌کردید به عنوان تیم مدافع عنوان قهرمانی به این راحتی در برابر تیم تازه‌وارد به لیگ شکست بخورید؟

پیش بینی باخت را داشتم، ولی واقعیت اینه که هنوز با توجه به اختلاف ساعت تهران با برزیل خواب بازیکنانم تنظیم نشده و این مشکل عمده ما در بازی حساس با حریف پرمهره بود. هم من و هم تیم پیکان دراین سال‌ها از این شکست‌ها زیاد به خود دیده‌ايم، ولی زود قافیه را نمی‌بازیم و خیلی زود به شرایط واقعی خودمان خواهیم رسید.

  • با توجه به داشتن شش بازیکن ملی‌پوش و دو بازیکن خارجي بازهم انتظار بیشتری از تیم شما می‌رفت؟

دو بازیکن قدرتی و بازیکن پشت خط زن پیکان در این بازی مجموعا 13 امتیاز کسب کردند و این در حالی بود که هر کدام آنان در برزیل به تنهایی این تعداد امتیاز در هر بازی را به دست آورده بودند. دلیل این افت را هم در سوال بالا پاسخ دادم.

  • پس هنوز زود است که قضاوتی راجع به مدعیان اصلی این رقابت‌ها داشته باشیم؟

همین طور است. شما ببینید تیم آرمان اردکان که برای نخستین بار به لیگ برتر آمده، تا اینجای بازی‌ها دو تیم قدرتمند کاله و متین صالحین ورامین را که سابقه قهرمانی در ایران و آسیا را دارند، برد و از این نتیجه‌ها باز هم در انتظار سایر مدعیان لیگ خواهد بود. البته مهم بازی‌های مرحله پلی‌آف خواهد بود که جبران شکست‌ها چندان آسان نخواهد بود.

  • قبول دارید که امسال قهرمانی از آن یکی از سه تیم بانک سرمایه، شهرداری ارومیه و پیکان خواهد شد؟

من فکر می‌کنم تیم‌هایی مثل کاله مازندران و متین صالحین ورامین هم بدون شانس نیستند.

  • شما یکی از گزینه‌های اصلی سرمربیگری تیم ملی در میان مربیان داخلی هستید. فکر می‌کنید از میان گزینه لوزانو - سیچلو و آناستازی و گاردینی کدامشان می توانند تیم ملی را به المپیک ببرند؟

هر دو گزینه جزو مربیان موفق جهانند و کارنامه پررنگی دارند، ولی دل شیر می‌خواهد که قول صد درصد المپیکی شدن را بدهند.

  • آیا اگر شرایط مساعد بود و اجازه داد، فکر می‌کنید که بشود با مربیان وطنی هم سهمیه المپیک ریو را گرفت؟

چرا که نه. آنها هم به اندازه همتاهای خارجی‌شان این توانایی را دارند.

کد خبر 313351

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha