همشهری آنلاین – علی شاکری: سرمربی تیم والیبال سرمایه: با قاطعیت می‌گویم امسال سال بانک سرمایه و کارخانه خواهد بود.

M.Karkhane

مصطفی کارخانه با گذشت دو روز از پیروزی مقابل تیم سابقش پیکان، سرخوش آن برد قاطع در یکی از چند بازی معوقه لیگ برتر والیبال است و در گفت و گو با همشهری آنلاین می‌گوید: شکست دادن شناسنامه والیبال باشگاهی ایران و آسیا و تیم چهارم جهان حس خوبی به آدم می‌دهد.

قدیمی‌ترین سرمربی حاضر در لیگ برتر والیبال به بقیه سئوالات ما از جمله در مورد دیدگاهش در مورد گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی هم پاسخ داد.

  • تصور پیروزی این چنین آسان مقابل پیکان را می‌کردی؟

راستش نه. برای آن که پیکان تیم بزرگی در ایران و آسیاست و آنها را می‌توان شناسنامه والیبال باشگاهی ایران و آسیا قلمداد کرد. تیمی که در جهان چهارم است. ولی می‌دانستم آنها خسته‌اند و هنوز خود را به خوبی پیدا نکرده‌اند. طبیعی است بازی با تیمی که 6 عضو تیم ملی، میرزاجانپور، قائمی، مرندی، معنوی‌نژاد، غفور و فائزی را به همراه نیکولوف، عضو تیم ملی بلغارستان و ورمیلیو، پاسور سابق تیم ملی ایتالیا را دارد، کار ساده‌ای نیست، اما ما هم تیم کوچکی نیستیم. ما هم 4 ملی‌پوش فعلی و چند بازیکن سابق تیم ملی را به همراه پاسور سابق تیم ملی لهستان در اختیار داشتیم و خوب هم برای این بازی تمرین کرده بودیم و همه حرکات بازیکنان آنها را آنالیز نمودیم و این پیروزی برای ما هم بی‌دردسر حاصل نشد.

  • چه حسی در پایان بازی داشتی؟

حس خوبی داشتم از بردن تیمی که قهرمان سال قبل است و بازیکنان و کادرفنی بزرگی دارد. نه من، بلکه بازیکنان و کل مجموعه بانک سرمایه از این برد خوب مسرور و به آینده امیدوارتر شدند.

  • با این بازی چگونه تیم شما در هفته اول مغلوب شهرداری ارومیه شد؟

ما در بازی اول در خانه حریف بازی کردیم و خیلی هم هماهنگ نبودیم. همان بازی قطب‌نمای بردهای بعدی ما شد و مطمئن باشید حالا دیگر شکست دادن تیم ما کار چندان آسانی برای حریفان نخواهد بود.

  • نام کارخانه تا دهه‌های قبل چه در صنام و چه در پیکان همواره مترادف با قهرمانی بود، اما چند سالی می‌شود که جز ناکامی با تیم‌های مختلف نصیب شما نشده، آیا امسال این طلسم می‌شکند؟

با قاطعیت می‌گویم امسال سال بانک سرمایه و کارخانه خواهد بود. این بهترین تیمی است که در سال‌های اخیر داشته‌ام و همه بازیکنان و کادر فنی و مجموعه مدیریتی در بانک سرمایه یک‌دل و یک‌جهت به دنبال قهرمانی در مسابقات این فصل و خلق کار بزرگی هستند.

  • پاسور خارجی شما خیلی زود با بازیکنان هماهنگ شده است.

ژیگالدو، پاسور بسیار با تجربه و خوبی است و درک درستی از بازی دارد و تا اینجای کار عالی نشان داده است. به جز او هم مهدوی را داریم که او نیز با تجربه‌اش می‌تواند خیلی به اهداف تیمی ما کمک کند. البته ما هنوز منتظر یک بازیکن خارجی دریافت‌کننده هستیم که با رسیدن این بازیکن تیمی کامل خواهیم شد.

  • می‌شود بگویید که این پاسور لهستانی چقدر برای شما هزینه داشته است؟

چیزی حدود 170 هزار یورو که در مقایسه با بازیکنان خوب داخلی رقم چشمگیری نیست.

  • اگر فدراسیون از کارخانه به عنوان یک مربی با تجربه بخواهد که نظرش را در مورد دو گزینه لوزانوی آرژانتینی و آناستازی ایتالیایی برای سرمربیگری تیم ملی بگوید، کدام را ترجیح می‌دهد؟

من آناستازی را به لوزانو ترجیح می‌دهم، چرا که مربیان ایتالیایی از تفکر حرفه‌ای‌تر و تمرینات بهتری برخوردارند و سطح والیبال باشگاهی و ملی ایتالیا به‌مراتب بالاتر از آرژانتین است.

  • از دید شما آیا مربیان داخلی هم می‌توانند در این مقطع به عنوان گزینه اصلی مطرح باشند و تیم ملی را المپیکی کنند؟

بله. مربیان داخلی ما هم از توان بالایی برخوردارند، ولی شرایط هنوز برای آنها آماده نیست. ضمن این که اگر موفق نشوند والیبال را المپیکی کنند، تاوان سختی در انتظار آنها خواهد بود و آن‌وقت پروژه حضور مربیان داخلی بالای سر تیم ملی بزرگسالان ده سال عقب خواهد افتاد.

کد خبر 313452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha