سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شیربادام یکی از پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌های گیاهی است که در سال‌های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده است. چون می‌تواند یکی از بهترین جایگزین‌های شیر گاو باشد.

در خصوص شیر گاو همواره اما و اگرهایی وجود داشته است و بسیاری از افراد دچار عدم تحمل لاکتوز هستند و با مصرف آن دچار مشکلاتی می‌شوند. بنابراین روز به روز از شهرت شیر کاسته شده و نوشیدنی‌ها یا شیرهای گیاهی به انتخاب‌های اول مردم تبدیل شده‌اند. چون حاوی مواد مغذی و خواص زیادی برای سلامت هستند. ترکیب شیر بادام با عسل علاوه بر بهبود طعم شیر ارزش غذایی بالایی نیز دریافت کرده و تغییرات مثبت زیادی در بدن ایجاد می‌کند.

در این مقاله در خصوص فواید و خواصی که با ترکیب و مصرف شیر بادام و عسل نصیب بدنتان می‌شود بیشتر صحبت می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

شیر بادام و عسل

  • معجون شیر بادام و عسل برای تجربه‌ی خوابی راحت

بی‌خوابی به دلایل متعددی بروز می‌کند. از شرایط نامناسب اتاق خواب گرفته تا سر و صدا، استرس و میزان قند خون و غیره. معمولاً زمانی که بدن مجبور می شود با میزان قند خون بالایی به فعالیت خود ادامه دهد مشکلاتی در روند خواب بروز می‌کند.

مصرف عسل باعث بهبود کیفیت خواب می شود. چون باعث آرامش و به خواب بردن ناقل عصبی اورکسین می‌شود که مسئولیت هشیار نگه داشتن بدن را بر عهده دارد. توجه داشته باشید که برخی افراد به مصرف شیر و عسل اعتقاد دارند و آن را توصیه می‌کنند؛ اما باید بدانید که شیر گاو در بدن همه به طور یکسان عمل نمی‌کند و امکان دارد که نتیجه‌ی کاملاً عکسی بدهد. در نتیجه توصیه می‌کنیم به جای شیر گاو از شیر بادام استفاده کنید.

  • معجون شیربادام و عسل برای مقابله با پیری

آنتی اکسیدان‌های موجود در شیربادام و عسل قدرت کاهش اثرات منفی رادیکال‌های آزاد را دارند. باید بدانید که رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که روند پیری پوست و دیگر ارگان‌ها را سرعت می‌دهند و تنها با سلاحی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توان با آن‌ها مقابله کرد. ترکیب شیر بادام و عسل از دوره‌ی باستان به عنوان اکسیر جوانی استفاده می‌شود که قادر است بدن را به خوبی تغذیه کرده و شرایط پوست را بهتر کند.

  • معجون شیربادام و عسل برای بهبود گوارش

مصرف روزانه یک لیوان شیربادام و عسل یکی از روش های طبیعی برای حفظ روند گوارش و بهبود عملکرد روده‌ها است. این معجون خوشمزه از بروز مشکلاتی مانند یبوست، التهاب‌های گوارشی و گاز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، ترکیب این دو ماده‌ی مفید باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می‌شود و برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند بسیار مفید است.

  • معجون شیربادام و عسل برای پیشگیری از بیماری‌های تنفسی

سال ها است که خواص آنتی‌بیوتیکی و ضدویروسی عسل شناخته شده است و مردم از آن برای درمان گلودرد و نابودی ویروس‌های ایجاد کننده آنفلوانزا و سرماخوردگی استفاده می‌کنند. با ترکیب این ماده‌ی پرخاصیت با شیر بادام معجونی فوق العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن تولید می‌شود که بدن را از هجوم میکروارگانیسم‌هایی که سیستم تنفسی را تهدید می‌کنند در امان نگه می‌دارد. اگر تصور می‌کنید که سیستم ایمنی و همچنین دستگاه تنفسی‌تان ضعیف است این نوشیدنی را در برنامه‌ی روزانه‌تان‌ داشته باشید.

  • معجون شیربادام و عسل برای داشتن انرژی بیشتر و تمرکز بهتر

نوشیدنی شیربادام و عسل انرژی‌زا است و اگر آن را اول صبح میل کنید روزی بانشاط و پرانرژی خواهید داشت. بادام سرشار از ویتامین، مواد معدنی و پروتئین است و عسل حاوی کربوهیدرات. ترکیب این مواد باعث می‌شود که این نوشیدنی انرژی و قدرت تمرکز شما را بالا ببرد.

  • معجون شیربادام و عسل: قاتل باکتری‌ها

متخصصان حوزه‌ی تغذیه بر این باور هستند که ترکیب شیر بادام و عسل برای مقابله با استافیلوکوک که یکی از انواع باکتری‌های کوکسی است مؤثر عمل می‌کند.

شیر بادام و عسل

  • طرز تهیه‌ی نوشیدنی شیر بادام و عسل

می‌توانید شیربادام را به صورت آماده تهیه کنید. با این حال تهیه‌ی آن در منزل نیز کار چندان سختی نیست و شما می‌توانید یک نوشیدنی صددرصد خانگی و طبیعی داشته باشید. برای تهیه ی این شیر به مواد زیر نیاز دارید:

  • مواد لازم

بادام خام 280 گرم
آب 3 لیتر
عسل به اندازه‌ی کافی

طرز تهیه
به مدت 12 ساعت بادام‌ها را با آب خیس کنید و داخل یخچال قرار دهید. روز بعد بادام‌ها را آبکش کنید و آن‌ها را با 3 لیتر آب میکس کنید. ترکیب حاصل را در آبکش بریزید و شیر به دست آمده را در یک ظرف شیشه‌ای مناسب بریزید. قبل از نوشیدن این شیر کافی است که دو قاشق عسل به آن اضافه کرده و میل کنید. یادتان باشد که می‌توانید با تفاله‌ی این نوشیدنی که روی آبکش باقی مانده است آرد بادام تهیه کنید.

منبع: تبيان

کد خبر 313316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha