همشهری آنلاین: وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:بهتر است وزیردفاع آمریکا با نگاهی به گذشته عملکردخود در این موضع مسئولیتی، موضع گیری های قلدرمابانه و اشتلم کننده خود را بررسی و من بعد عاقلانه تر و محتاط تر حرف بزند و آمریکا را دچار دردسرهای دیگری مشابه آنچه در سومالی، افغانستان، عراق و یمن گرفتار آن است نکند و به تحریک احساس کشورهای منطقه از موضع تحقیر نپردازد.

 حسین دهقان

به گزارش اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع این مطلب را سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان روز یکشنبه در جمع گروهی از مدیران و کارکنان وزارت دفاع افزود: شاخ غول شکسته است، روزگاری آمریکا و ماشین جنگی آن، دارای اهمیت و تاثیری بود لکن امروز حتی بچه های کوچه و خیابان هم تهدیدات و چنگ و دندان نشان دادن مسئولین نظامی آمریکا را به سخره می گیرند و با آن هماوردی می طلبند.

وی با اشاره به راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تداوم نا امنی، جنگ و خون ریزی در منطقه گفت: دیگر آمریکایی ها نمی توانند چهره کریه و زشت تجاوزکارانه خود را زیر لباس شعارهای فریبنده پنهان کنند، این پرده سالیانی است که فروافتاده و هیچ ملتی آمریکا را خیرخواه خود نمی داند.

دهقان ادامه داد: قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران صرفا برآمده از توان نظامی نیست، بلکه عزم و اراده مقابله با خوی متجاوز و ظالم نظام سلطه است که در آحاد مردم منطقه و جهان تحت استبداد وابسته و محروم مانده از حقوق اولیه انسانی است که سیلی بنیان کن در مقابل نظام سلطه به راه انداخته و جمهوری اسلامی ایران این عزم و اراده را نمایندگی می کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اضافه کرد: تعجب از سیستم های اطلاعاتی پیچیده و به ظاهر قدرتمند و در همه جا حاضر آمریکاست که هنوز در فضای ذهنی ابرقدرتی خود مسائل را دریافت و تجزیه و تحلیل می کنند و با ذهن علیل خود، مسئولینشان را به مواضع غیر واقعی، غیر عقلایی و پرخاشگرانه می کشانند.

وزیر دفاع خاطر نشان کرد: ایشان و همه آمریکایی ها می دانند که ایران اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی و تجارب گرانسنگ خود در مقابله با تجاوزگری ها و زیاده خواهی های آمریکا و همچنین همراهی تمام ملت های تحت ستم، هیچگاه مرعوب تهدیدات توخالی آن ها نخواهد شد.

وی افزود: مسیر مقاومت و مقابله با نظام سلطه و در راس آن آمریکا زنده است و هرروز مستحکم تر و قوی تر خواهد شد .

سردار دهقان تاکید کرد: ایران اسلامی خواهان ثبات و امنیت منطقه است و تاکنون هزینه آن را پرداخته است.

وزیر دفاع حکام منطقه را به بستن بازار مصرف سلاح های گران قیمت آمریکایی ها دعوت کرد و افزود: ما امنیت منطقه را در سایه عدم حضور و مداخله آمریکا و قدرت های فرامنطقه ای می دانیم، ایران لنگرگاه ثبات و امنیت پایدار منطقه است و همراه و هم راستای کشورهایی است که طالب ثبات و امنیت می باشند.

کد خبر 313116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha