همشهری آنلاین: پرونده رقابت‌های کوراش قهرمانی جهان با نایب قهرمانی تیم ملی کشورمان در خرم آباد بسته شد.

Kurash

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، در مسابقات جهانی کوراش که روز پنجشنبه (14 آبان) با حضور نمایندگان ۳۳ کشور در خرم آباد آغاز شده بود، تیم ملی ازبکستان با کسب پنج مدال طلا به مقام قهرمانی رسید.

همچنین کوراش‌کاران ایرانی با کسب سه نشان طلا، سه نشان نقره و پنج برنز به مقام نایب قهرمانی دست یافتند، ترکمنستان نیز به عنوان تيم سوم این دوره از مسابقات شناخته شد.

در روز دوم رقابت‌های جهانی کوراش که در سالن شهید چاغروند خرم آباد جریان داشت، ورزشکاران در اوزان ، ۶۰- ، ۶۶- ، ۷۳- و آزاد به روی تاتامی رفتند که کوراش‌کاران ایرانی موفق شدند دو نشان طلا، یک نشان نقره و دو نشان برنز کسب کنند.

در وزن ۶۰- کیلوگرم «قنبرعلی قنبری» موفق به کسب مدال طلا شد، «رخمان جمااف» از ازبکستان به مدال نقره دست یافت و «احسان بهرامیان» از ايران و «میرجان تاختایف» از ازبکستان به صورت مشترک مدال برنز را کسب کردند.

در وزن ۶۶- کیلوگرم «معروف قبلی‌اف» از ازبکستان قهرمان شد، «جبار اف» از ازبکستان نایب قهرمان و «قاسم نوری‌زاده»، کوراش‌کار لرستانی و «مارات اورازف» از ترکمنستان به صورت مشترک به مقام سوم دست یافتند.

در وزن ۷۳- کیلوگرم «آبرایف» از ازبکستان نشان طلا، «هادی قدیمی» از ایران نشان نقره و «جبار اف» از ترکمنستان و «بیس» از رومانی نشان برنز را کسب کردند.

در وزن آزاد نیز «ابراهیم قجر» از ایران قهرمان شد، «پارک بیونگ مین» از کره به نایب قهرمانی رسید و «باکسان گری گوری» از بولیوی و ورزشکاری از ازبکستان به مقام سوم دست یافتند.

نتایج کامل روز نخست:

وزن 81- کیلوگرم: 1-تیمورخان تیریوف (ازبکستان) ،2- رسولان بالتیف (ازبکستان) 3-- الیاس علی‌اکبری (ایران) و سردار جومای (ترکمنستان)

وزن 90- کیلوگرم: 1-سید علی‌اصغر موسوی (ایران ب) 2-یوسف ولی‌زاده (ایران الف) 3- گئورگی لازده (گرجستان) و ایهورکنیش (اوکراین)

وزن 100- کیلوگرم: 1-ارکان دونیوراف (ازبکستان) 2-مسلم نوری (ایران الف) 3- وحید نوری (ایران الف) و زمبیتسکی (اوکراین)

وزن 100+ کیلوگرم: 1- موسی خان اگسیزدانف (ازبکستان) 2-کریم اف (ازبکستان) 3-حمیدقلی حسنقه (ایران الف) و جعفر پهلوانی (ایران ب)

 

کد خبر 312918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha