شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

همشهری دو - فاطمه محمد صالحی: همه متاهل‌ها از دوران اولیه ازدواجشان مثل یک‌رؤیا حرف می‌زنند.

عشق ساختنی است

 حذف اين مرز ناخوشايند بين دوران اوليه ازدواج و سال‌هاي بعد به مهارت‌ تغيير باورها نياز دارد و تغيير سبك زندگي. پيشنهادهاي ما را بخوانيد:

  • مشكلات خوشبخت كننده

بعضي از مسائل روزهاي معمول زندگي متاهل‌ها كه برخي نام آن را مشكل مي‌گذارند، اتفاقا نشانه خوشبختي است؛ مثلا در دوران عقد هنوز مسئوليت خريد مايحتاج خانه، هزينه تعميرات و... به‌عهده زوج نيست، بنابراين تصوري از اين مسئوليت‌ها ندارند اما وقتي زير سقف مشترك مي‌روند، مواجهه با هزينه‌هاي زندگي تازه، برايشان خودنمايي مي‌كند و به دغدغه تبديل مي‌شود.اين مشكلات را راهي براي پيشرفت و نشانه‌اي از استقلال ببينيد نه اينكه به دريچه‌اي براي نااميدي و احساس شكست تبديل شود. بنابراين نوع نگاه شماست كه مي‌تواند تحمل شما دربرابر مشكلات را كم يا زياد كند. دسته ديگري از مشكلات كه اتفاقا وجودشان براي خوشبختي لازم است، كمبودهاي مادي است كه به خاطر آن زن و شوهر به سمت همكاري، همفكري و لذت رفع نياز توسط خودشان كشيده مي‌شوند. آسان‌گيري مشكل‌ها، جذابيت آرامش بخشي به يك همسر مي‌دهد كه جذابيت او را براي همسرش هر روز بيشتر و بيشتر مي‌كند. بنابراين به اين دسته از مشكلات اجازه ندهيد كه سد راه عشق و خوشبختي شما و همسرتان باشد بلكه از آنها براي محبت‌تان پله بسازيد.

  • اين حيا لازم است

يكي از تعبيرهايي كه از حيا مي‌شود حالتي است كه فرد خودش را از انجام رفتارهاي زشت و دور از صواب بازمي‌دارد. با اين حساب هم رايج شده كه بين زن و شوهرها حيا لازم نيست. نتيجه اين فكر شايد همين باشد كه در دوران عقد و روزهاي اول ازدواج، زن و شوهرها هر حرفي را به هم نمي‌زنند، مراقب نوع بحث و جدل با هم، گلايه كردن، تيپ لباس پوشيدن پيش هم، بروز ندادن عصبانيت، خستگي و... هستند اما وقتي صميميت بين زوج‌ها بيشتر مي‌شود، به اشتباه و به‌خاطر اينكه گمان مي‌كنند نيازي نيست نزد همسر حيا داشته باشند، همه مرزهاي بين خودشان را كنار مي‌گذارند. اين حيانداشتن بعد از روزهاي اول ازدواج پاي بعضي حرف‌ها، بي‌توجهي به ابراز علاقه‌هاو... را باز مي‌كند و اين كارها نخستين خشت‌هاي دلزدگي را بنا مي‌نهد.

  • مراقب نهال‌تان باشيد

نهال زندگي مشترك براي رسيدن به ميوه عشق، نياز به وقت گذاشتن، درك متقابل و تلاش براي داشتن تجربه‌هاي شاد و مطابق سليقه هم دارد. اول سليقه همسرتان را پيدا كنيد بعد بيشتر با هم حرف بزنيد؛مثلا اگر آقايي به مسائل سياسي علاقه دارد، طنزهاي جديد سياسي را بدانيد يا با هم اخبار ببينيد و در موردش با هم حرف بزنيد تا كم‌كم حرفتان از جامعه به خانه و خودتان ختم شود. از روش‌هاي مختلفي مانند پيامك، نامه، يادداشت گذاشتن در لباس و...هم استفاده كنيد. اگر حضور فرزندان خلوت دونفره شما را گاهي سخت مي‌كند، همانقدر هم به ايجاد فرصت براي با هم بودن اصرار داشته باشيد كه در دوران نامزدي از كوتاه‌ترين زمان‌ها استفاده مي‌كرديد. مثلا در خانه قانوني براي بچه‌ها بگذاريد كه اجازه نداشته باشند حرف‌هاي شما را قطع كنند.

کد خبر 312886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha