روسای تشکل‌های گردشگری برای درخواست ابطال ماده۲۵ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری به دیدار اعضای دولت و نمایندگان مجلس رفته‌اند.

نمايندگان مجلس نيز از تشكل‌هاي بخش خصوصي خواسته‌اند تا به رئيس مجلس شوراي اسلامي گزارش نهايي خود درخصوص ماده25 اين آيين‌نامه را ارائه كنند. آيين‌نامه ايجاد، اصلاح، تاسيس، نظارت و نرخ‌گذاري بر تاسيسات گردشگري در حاشيه جلسه هيأت دولت به امضاي معاون اول رئيس‌جمهور رسيده است. برخي تشكل‌هاي گردشگري اواسط مهرماه گذشته در نامه‌اي كه متن آن نخستين‌بار در روزنامه همشهري منتشر شد به مسعود سلطاني‌فر، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، اعلام كردند، «تصميمات، عملكرد، رويكردها و روش‌هاي ارتباط با بخش خصوصي د‌‌ر راستاي شعارها و تصميمات عالي‌ترين مقامات كشور نيست.» اين نامه به امضاي رؤسا و اتحاديه‌هاي هتلداران و دبير مجمع تشكل‌هاي گردشگري، جامعه گردشگري الكترونيكي ايران، انجمن صنفي دفاتر مسافرت هوايي و جهانگردي ايران، انجمن صنفي دفاتر سفر هوايي، گردشگري و زيارتي استان تهران، جامعه تورگردانان ايران و كانون سراسري انجمن‌هاي صنفي راهنمايان گردشگري كشور رسيده بود.

تشكل‌هاي گردشگري همچنين از رئيس سازمان ميراث فرهنگي درخواست كرده بودند تا در نشستي مشترك درباره تهديدهاي صنعت گردشگري گفت‌وگو كنند. 4هفته از اين درخواست گذشته است اما مسئولان تشكل‌هاي گردشگري به همشهري گفتند تاكنون پاسخي دريافت نكرده‌اند. براساس اطلاعات رسيده به روزنامه همشهري، روساي تشكل‌هاي گردشگري كشور نزديك به 2هفته پيش به ديدار برخي اعضاي دولت و مجلس رفتند تا بلكه بتوانند براي ابطال اين مصوبه زمينه‌سازي‌ كنند. اعضاي دولت و مجلس هم از آنها خواسته‌اند تا گزارش نهايي‌شان را براي ارائه به مقام‌هاي ارشد دولت و مجلس تقديم كنند. يك روز پس از اين ديدار بود كه معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در ديدار چندتن از مالكين آژانس گردشگري بر اجراي مصوبه دولت تأكيد كرد.

به گفته رحماني موحد، معاونت گردشگري در تلاش است با كسب دستور رئيس سازمان ميراث فرهنگي ماده 25آيين‌نامه جديد گردشگري را اجرايي كند. محمدحسن كرماني، رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران اما اجراي اين آيين‌نامه را دخالت دولت در تشكل‌هاي بخش خصوصي مي‌داند. او همچنين از پاسخ ندادن مسئولان به نامه اعتراضي تشكل‌ها گلايه كرد. او همچنين آيين‌نامه جديد گردشگري را يك بخشنامه دولتي خواند كه به بخش خصوصي تحميل شده است. رضا اباذري رئيس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي تهران نيز ماده25 آيين‌نامه جديد گردشگري را موجب تشتت در بخش گردشگري كشور خواند. سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري اما نگراني بخش خصوصي از آيين‌نامه جديد گردشگري را ساختگي خوانده و به‌طور رسمي در خبرگزاري تسنيم اعلام كرده است: «كساني كه با اجراي اين آيين‌نامه مجبور به تغيير و جابه‌جايي هستند از الان شروع به مخالفت كرده‌اند تا بلكه بتوانند با اعمال فشار رسانه‌اي در آيين‌نامه تغييراتي به‌وجود بياورند.»

کد خبر 312856

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha