دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

محمد باریکانی: حملات تروریستی داعش به مراکز فرهنگی و گردشگری و رستوران‌ها در پاریس، فرانسه را به‌عنوان کشوری با رتبه نخست جذب گردشگر به اغما برد.

فرانسه-برج ایفل

خبرگزاري مهر ديروز اعلام كرد كه دولت فرانسه محدوديت‌هاي تازه امنيتي براي گردشگران و مسافران ورودي به آن كشور به اجرا گذاشته است.

بسته شدن مرزها و فرودگاه‌ها، تعليق ويزاي شنگن و الزام براي داشتن ويزاي ملي هنگام ورود به فرانسه، از محدوديت‌هايي است كه از جمعه شب در مبادي ورودي به فرانسه اعمال شده است.

6 انفجار پي‌درپي جمعه شب در پاريس كه بيشتر آنها با استفاده از كمربندهاي انتحاري و توسط اعضاي داعش انجام شد، يك رستوران، يك كافه استاديوم ورزشي و سالن برگزاري كنسرت يك گروه موسيقي راك آمريكايي را هدف قرار داد كه درپي آن 129نفر كشته و بيش از 300مجروح برجاي ماند. علاوه بر آن برج ايفل و موزه لوور تا اطلاع ثانوي تعطيل شدند و پاريس به شهر خاموش اروپا تبديل شد.

در پي حملات تروريستي داعش به نخستين پايتخت اروپايي كه اين گروه تروريستي پيش از آن وعده انجام اين حملات را داده بود، برخي كشورها از گردشگران خود خواسته‌اند تا جانب احتياط را در سفر به فرانسه رعايت كنند.

با استقرار ارتش فرانسه در خيابان‌هاي پاريس نيز دولت فرانسه از مردم خواسته است تا اگر ضرورتي وجود ندارد به خيابان نروند و در خانه بمانند.

  • واكنش به تورهاي فرانسه

آنطور كه در گزارش‌ها آمده است، دولت فرانسه توافقنامه شنگن را براي يك ماه تعليق كرده و در مرزهاي اين كشور براي ورود مسافران تدابير امنيتي شديد اعمال مي‌شود.

خبرگزاري مهر نيز اعلام كرد، تعليق ويزاي شنگن به‌معناي آن است كه گردشگران و مسافران نيازمند دريافت ويزاي ملي فرانسه براي ورود به آن كشور هستند. بدين‌ترتيب گردشگران و مسافران ايراني كه قصد سفر به فرانسه را دارند مي‌بايست ويزاي شنگن خود را به سفارتخانه‌ آن كشور در ايران تحويل داده و ويزاي ملي فرانسه دريافت كنند.

حملات تروريستي در پاريس از تمايل گردشگران ايراني براي سفر به آن كشور كاسته و آنطور كه خبرگزاري مهر اعلام كرد، دفاتر خدمات مسافرتي در ايران ثبت نام سفر به فرانسه را انجام نمي‌دهند.

سايت وزارت خارجه ايران هنوز هشدار سفر به فرانسه را براي اتباع ايراني روي خروجي خود قرار نداده است اما شرايط امنيتي ايجاد شده در فرانسه و نياز به داشتن ويزاي ملي براي ورود به فرانسه موجب شده است تا شركت‌هاي خدمات مسافرتي از ارائه بسته‌هاي گردشگري سفر به فرانسه خودداري كنند. گزارش‌ها حاكي است كه سفر برخي تورهاي گردشگري از ايران به فرانسه نيز لغو شده‌اند.

  • تعليق يكماهه براي تورهاي فرانسه

محمدحسن كرماني، رئيس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ايران به خبرگزاري مهر گفته است كه دفاتر خدمات مسافرتي كه تور پاريس مي‌فروشند بايد براي تورهايي كه تا 10روز آينده فروخته مي‌شوند چاره‌انديشي كنند.به گفته او هنوز مشخص نيست سياست دولت فرانسه براي بستن مرزها تا چه زمان ادامه دارد و بايد مسير ديگري جايگزين سفر به فرانسه شود.

او همچنين از دفاتر خدمات مسافرتي در ايران خواسته است تا برگزاري تورهاي گردشگري به مقصد فرانسه و پاريس را يك ماه به تأخير بيندازند.

  • محدوديت فرانسوي‌ها براي گردشگران

سفارت فرانسه در تهران در اطلاعيه‌اي به زبان فارسي اعلام كرده است كه «فرانسوا اولاند رئيس‌جمهور فرانسه تصميم‌هاي لازم براي برقراري كنترل‌هاي اضطراري در نقاط ورود به خاك فرانسه اتخاذ كرده و اين كنترل‌ها در نقاط عبور جاده‌اي، ريلي، دريايي و هوايي اعمال مي‌شوند.» سفارت فرانسه در تهران همچنين اعلام كرده است كه فرودگاه‌ها به‌كار خود ادامه مي‌دهند و پروازهاي هوايي و ترددهاي ريلي نيز برقرار هستند.»

کد خبر 313939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha