همشهری آنلاین: تأسیس دانشگاه مشترک ایران و کویت، اعطای وام ۱۰ میلیونی اشتغال به دانشجویان، تصویب ۵۱ برنامه درسی در شورای تحول علوم انسانی، اعلام آغاز فاز جدید توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد از بهمن ماه و ... از اهم اخبار آموزش عالی در روزهای پایانی هفته است.

Package۲
  • تأسيس دانشگاه مشترک ايران و كويت

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با سفیر کویت در یونسکو با تأكيد بر گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی دو کشور، با درخواست طرف کویتی برای تاسیس دانشگاه مشترک موافقت كرد و وجود پژوهشگاه‌های قوی در حوزه‌‌های شیمی پلیمر و زیست فناوری در ایران را فرصت مناسبی برای گسترش همکاری‌های علمی و فناوری بین دو کشور دانست.

  • حكم روحانی براي جاسبی

تسنيم: حسن روحاني رئیس‌ شوراي عالي انقلاب فرهنگي، عبدالله جاسبی و رضا داوری اردکانی را به ‌عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدیدنظر دانشگاه آزاد اسلامي منصوب کرد.

  • اعطاي وام 10 میلیونی اشتغال به دانشجویان

ايسنا: ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از ارائه وام اشتغال به دانشجویان خبر داد و گفت: سقف این وام 10 میلیون تومان است و دانشجویان دارای شرایط خاص و همچنین فارغ‌التحصیلان می‌توانند از آن بهره ببرند. البته دانشجویانی که طرح و کار آنها منجر به تولید شود در اولویت هستند.

  • تصويب ۵۱ برنامه درسی در شورای تحول علوم انسانی

مهر: دكتر غلامعلي حداد عادل، رئیس شورای تحول و ارتقای علوم انسانی اعلام کرد: تا کنون ۵۱ برنامه درسی در مقاطع مختلف در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی تصویب و برای اجرا به وزارت علوم ابلاغ شده است.

  • اعطاي جایزه «ابن سینا» به دانشمند پاكستاني

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر محمد فرهادی در سی‌وهشتمین اجلاس یونسکو در پاریس، جایزه امسال «ابن سینا» در زمینه اخلاق در علم را به پرفسور زابتاخان شینواری از پاکستان اعطا کرد. جایزه ابن سینا که در یونسکو به نام ایران ثبت شده است، با حضور وزرای علوم ایران و پاکستان، مدیرکل یونسکو و نمایندگان کشورهای عضو در این سازمان بین‌المللی اعطا شد.

  • فاز جديد توسعه تحصيلات تكميلي دانشگاه آزاد از بهمن ماه

پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد: دكتر حميد ميرزاده، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اعلام كرد: دانشگاه آزاد اسلامی از بهمن ماه 94، به محض فراهم شدن شرایط کیفی، جذب عضو هیأت علمی باکیفیت و امکانات لازم، با استفاده از کمیسیون سه نفره برای توسعه تحصیلات تکمیلی در مقاطع مختلف اقدام خواهد کرد.

  • ارائه بورس دانشگاه‌هاي ايران به دانشجويان سوري

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه سی‌وهشتمین اجلاس کنفرانس عمومی يونسكو در ديدار با دکتر هزوان آلوارز، وزیر آموزش سوریه گفت: وظیفه خود می‌دانیم از ملت و دولت سوریه از جمله در حوزه آموزش عالی حمایت کنیم. امروز آمادگی کمک‌های بیشتر علمی و آموزشی بویژه در حوزه انرژی و پذیرش دانشجو و ارایه بورس را به سوريه داریم.

  • اظهارات معاون وزير علوم درباره  حدود و ثغور اظهارنظر در دانشگاه

پايگاه اطلاع‌رساني وزارت علوم: دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقيقات و فناوري با بيان اينكه آرامش کنونی دانشگاه‌ها به دلیل بلوغ و عقلانیت سیاسی در جامعه است، سياست كلي وزارت علوم را ايجاد فضاي پويان و پرنشاط در دانشگاهها دانست و گفت: سیاست دانشگاه و توصیه ما به همه این است که به روشی قانون‌مند حداکثر زمینه‌های مشارکت را در برنامه‌های دانشگاه فراهم کنند و معتقدیم به غیر از موانع قانونی هیچ مانع دیگری نباید سد راه برگزاری برنامه‌ها در دانشگاه‌ باشد. به جز افرادی که به طور رسمی منع آن‌ها در دانشگاه اعلام می‌شود، بقیه افراد نباید منعی برای حضور و اظهارنظر در دانشگاه داشته باشند.

  • ديدگاه ميرزاده درباره علت خالي ماندن 550 هزار صندلی دانشگاه‌ها

پايگاه اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد: دكتر حميد ميرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، در همایش «هم‌اندیشی و همسویی»، وجود 550 هزار صندلی خالی در مقاطع کاردانی و کارشناسی را ناشی از سیاست‌های اشتباه دولت گذشته در گسترش بی‌رویه 2 هزار و 640 موسسه آموزش عالی برشمرد و در ادامه به سند آمایش آموزش عالي در دانشگاه آزاد اشاره كرد و گفت: این سند با توجه به نیاز 31 استان تدوین شده است و تا سال 1404، 60 درصد از بار آموزش عالی کشور در دست دانشگاه آزاد اسلامی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 312819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha