همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: این قرارگاه بمنظور صیانت از حریم هوایی و آسمان ایران اسلامی، صدها کیلومتر دورتر از مرز هوایی کشور را رصد می کند.

فرزاد اسماعیلی

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی این مطلب را روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران و در حاشیه دومین همایش مشترک پدافند جامع(عامل و غیرعامل) در ستاد این قرارگاه عنوان کرد.

وی ادامه داد: سیستم اطلاعاتی هر کشوری، کشورهای دیگر را حتی بدون اجازه رصد می کند، اما سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران برای بر سر پا ماندن این نظام مقدس، از تمامی عناصر و تمامی ابزارها استفاده می کند.

امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: پدافند هوایی نیز همیشه صدها کیلومتر دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را از بیرون مرزها به داخل مرزها رصد می کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در روزهای خاص از جمله روز اربعین و سایر مناسبت های ویژه نیز این سیستم های اطلاعاتی عملیاتی آماده به کار هستند، گفت: پدافند هوایی در تمامی وضعیت ها، سیستم ها و سلاح های راهبردی خود را در حال آماده باش و روشن نگاه می دارد که این سیستم های راهبردی با رعایت پدافند عامل و غیرعامل در حال فعالیت و رصد تهدیدات احتمالی هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) درمورد همکاری مشترک و جامع با پدافند عامل و غیرعامل نیز گفت: در پدافند هوایی، پدافندعامل و غیرعامل در کنار هم قرار دارند.

وی تصریح کرد: باید تلاش شود تا با کمک پدافند غیرعامل، در نقاطی که از سوی پدافند غیرعامل شناسایی می شود، با استقرار سلاح ها و سامانه های پدافندعامل، پوشش هوایی مناسب و دفاع کم هزینه ایجاد شود، چون این یک راهبرد است که پیشبرد آن به زمان و آموزش نیاز دارد، از این رو امیدواریم این دو سازمان در کنار هم به یک برنامه جامع دست یابند.

دومین همایش مشترک پدافند جامع(عامل و غیرعامل) با عنوان «پدافند عامل و غیرعامل، همدلی و همزبانی» و موضوع مصونیت بخشی زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور امروز(چهارشنبه) در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با هدف اثربخشی و هم پوشانی طرح های پدافند عامل و غیرعامل در دفاع بهینه از زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور و بحث و تبادل نظر پیرامون تهدیدات نظامی، پرتوی، سایبری، فرهنگی، زیستی و اقتصادی برگزار و در آن از فعالان عرصه پدافند غیرعامل در نیروهای مسلح تجلیل شد.

کد خبر 312693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha