همشهری آنلاین: جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا سامانه های پدافند هوایی حاضر در رزمایش مشترک یگان های ارتش در غرب و شمال غرب کشور را معرفی کرد.

پدافند

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در منطقه رزمایش محرم افزود: سامانه فرماندهی و کنترل فکور برای نخستین بار در رزمایش محرم مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه های مورد استفاده در رزمایش محرم بومی هستند، افزود: موشک شلمچه در این رزمایش به واسطه سامانه پدافند هوایی مرصاد شلیک می شود.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا گفت: در رزمایش مشترک یگان های ارتش اهداف پرنده توسط رادارهای بومی در شبکه فرماندهی قرارگاه های ثابت و متحرک شناسایی می شود.

امیر صباحی فرد جابجایی سریع سامانه پدافند هوایی مرصاد را از جمله برنامه های قرارگاه پدافند هوایی در رزمایش ارتش عنوان کرد و گفت: پهپادهای این قرارگاه ماموریت شناسایی را انجام می دهند و بخش دیگری از پهپادها بعنوان هدف در قالب نیروی مهاجم ظاهر می شوند.

وی عنوان کرد: سامانه های سافات و توپخانه های اپتیکی نیز در رزمایش محرم حضور دارند.

وی سامانه های بومی و دوش پرتاب میثاق را به عنوان بخشی دیگری از تجهیزات این قرارگاه در رزمایش محرم بیان کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا عنوان کرد که هم اکنون دیدبان های بصری این قرارگاه در سطح منطقه رزمایش گسترش پیدا کرده است.

رزمایش مشترک یگان های ارتش در غرب و شمال غرب کشور با حضور نیروهای زمینی و هوایی ارتش، پدافند هوایی خاتم الانبیا، 27 و 28 مهرماه برگزار می شود.

کد خبر 310823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha