همشهری‌آنلاین: یک چهره برجسته اپوزسیون نظام آل سعود فاش کرد بودجه «شعبه رافضی‌ها» در سازمان اطلاعات عربستان برابر با بودجه سه کشور است.

شاهزاده ترکی بن بندر که زمانی در وزارت کشور و دستگاه اطلاعات عربستان به مدت یک سال به عنوان افسر فعالیت می‌کرد برای نخستین‌بار این مسئله را فاش کرد که شعبه خاصی به نام "شعبه رافضی‌ها" وجود دارد که بودجه آن برابر با بودجه تونس، اردن و یمن است و از اقدام‌هاي این شعبه توطئه‌ علیه شیعیان و بدجلوه دادن آنها از طریق چاپ کتاب‌های دروغین و جعلی است و این کتاب‌ها در موسم حج توزیع می‌شود و حتی به کشتن شیعیان تحریک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، شاهزاده ترکی بن بندر بن محمد بن عبدالرحمان آل سعود، یک شخصیت مخالف نظام آل سعود مقیم پاریس است و در گفت‌وگویی در منزلش با حضور افراد برجسته‌ای از فرهیختگان عرب در پاریس از جمله اصحاب رسانه، اندیشمندان، سیاستمداران و دیگر افراد گفت: یک مسلمان شیعه بسیار بهتر از یک مسلمان سلفی است چراکه یک شیعه با زیارت امام حسین (ع) به خدا نزدیک می‌شود اما یک سلفی با این ادعا که به خدا نزدیک شود شیعه را می‌کشد و به شیطان نزدیک می‌شود.

او افزود: مسلمان شیعه اقدام حرامی را مرتکب نشده است اما یک سلفی دست به اقدام شنیعی می‌زند و این اقدام کشتن انسان‌های دیگر است که اسلام این اقدام را نهی کرده و آن را حرام كرده است.

اکثر حاضران در این همایش نیز با شاهزاده ترکی توافق نظر داشتند که سلفیت هیچ حقی برای کشتن شیعیان پیرو اهل بیت به دلیل اختلاف نظر با آنها ندارد.

این مخالف نظام آل سعود عنوان داشت: من به دلیل انتقاد از پادشاه و مخالفت با پادشاهی او از سوی علما در عربستان کافر شناخته شدم هرچند که انتقاد از حقوق شخصی انسان است.

او افزود: در گذشته می‌شنیدم که شیعیان «کافر» هستند چراکه آنها با خلافت ابوبکر، عمر و عثمان مخالف هستند. امروزه من مطمئن شدم هر کس که حاکم سیاسی را رد کند از سوی علمایی که در حاشیه آن حاکم قرار دارند تکفیر می‌شود.

وی در پایان گفت که در آینده‌ای نزدیک تابعیت فرانسوی خواهد گرفت و پس از آن برای پارلمان فرانسه کاندیدا خواهد شد چراکه عربستان یک کشور عقب‌مانده است و در عصر حجر زندگی می‌کند.

کد خبر 312599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha