همشهری آنلاین: معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: میزان تولد تا پایان سال جاری به یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

دکتر محمد اسلامی معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در سال 93 تعداد تولد در کشور یک میلیون و 536 هزار نفر بود که نسبت به سال 92 حدود 65 هزار نفر افزایش داشت.

وی افزود: اطلاعات 6 ماهه اول سال 94 نشان می‌دهد تعداد تولد نسبت به 6 ماه اول سال 93 افزایش داشته و این سیر در پایان سال 94 به عدد یک میلیون و 600 هزار نزدیک می‌شود.

وی بیان داشت: این افزایش نشان می‌دهد فرهنگسازی، برنامه ریزی و نشست‌های متعدد وزارت بهداشت در استان‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها به تدریج نتایج خود را نشان می‌دهد.

معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس گفت: با توجه به این روند افزایشی جمعیت، کارشناسان معتقدند نرخ کلی باروری ارتقا یافته و از 1.8 به 1.9 رسیده است.

دکتر اسلامی افزود: البته این روند رو به رشد از سال 91 شروع شده و بیشترین رقم افزایش جمعیت در این مدت در سال گذشته اتفاق افتاده است.

وی بیان داشت: در برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده است که نرخ کلی باروری در سال 1399 تا 1400 به میزان 2.1 تا 2.2 برسد.

وی تحقق حد جایگزینی در جمعیت را هدف بند یک سیاست‌های ابلاغی جمعیت دانست و به وب دا گفت: با برآوردهایی که شده است جمعیت کشور در سال 1400 به 86 میلیون و 300 هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 312540

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha