مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۱۰۰۰ درب یک ساختمان عمومی بزرگ در شهر سئول کره جنوبی است که در سال ۲۰۰۹ توسط چویی جونگ هوا هنرمند و طراح خلاق کره جنوبی ساخته شد.

به گزارش هم‌آگاه، این هنرمند برای نمای بیرونی یک ساختمان 10 طبقه منحصرا از 1000 درب بازیافت شده و قدیمی استفاده کرد و هدفش آن بود که با نصب این درها بر روی ساختمان رکورد بیشترین درهای بکار رفته در یک ساختمان را بشکند.

این اقدام او تنها یکی از تلاش‌های چویی جونگ هوا برای باز چینی دوباره اشیاء بدون استفاده در کنار یکدیگر و تبدیل آن به یک شاهکار فوق العاده است. سبک هنری او شامل مصرف اشیاء مستعمل و استفاده از آنها برای ساختن جاذبه‌های منحصر به فرد است.

تجمع درب‌ها با رنگ‌های گوناگون در کنار یکدیگر از دور بیشتر یک فضای دیوانه کننده تبلیغاتی را به ذهن می‌آورد اما با نزدیک شدن به آن و در مجاورت ساختمان به مواردی مرموز و دلربا برای ساخت یک اثر هنری پی خواهیم برد.

ساخت این اثر به ما می‌گوید که چگونه هنر می‌تواند آنچه را می‌بینیم تغییر دهد. چویی جونگ هوا درباره این ساختمان گفته است« مردم فکر می‌کنند که آثار هنری کره را تنها می‌توانند در موزه‌ها و گالری‌های این کشور و از هنرمندان دیگر بیایند».

او با این هنر قصد داشت تا به هنر اجازه دهد تا با جمعیت بیشتری در تعامل باشد. ابهام و قدرت این اثر در کیفیت قابل لمس اشیاء دور ریختنی متکی و ظاهر می‌شود 1000 درب به دلیل اندازه و مقیاس بسیار بزرگ آن با کل مردم شهر سئول در تعامل است.

کد خبر 312444

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha