مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۸
۰ نفر

بسیاری از خودرو‌های کنونی جهان احتمالا از نظر من و شما برای هر نوع مسافرتی مناسب هستند.

فرقی هم نمی‌‌کند مسیر سفر ما کدام نواحی جغرافیایی را در بر‌می‌گیرد. فقط شاید برایمان مهم باشد که سیستم سرمایش و گرمایش آن خوب کار کند، کم مصرف باشد وخوب هم سواری دهد.

اما غیر از این موارد که در جای خود مهم هستند، باید به نکات دیگری هم اشاره کنیم که در جای خود رقم زننده استاندارد‌های خاصی هستند. استاندارد‌هایی که سبب شد کارشناسان سایت خبری ام اس ان به معرفی ده خودرو برتر سفری بپردازند که بیشتر مد‌نظر خانواده‌ها قرار گرفتند و در کنار زیبایی، هر یک وجوه دیگری هم دارند.

اگر شما برای یک مسافرت خانوادگی برنامه خاصی دارید حتما قبل از هر چیز به ایمنی وسیله نقلیه خود فکر کنید که لذت و راحتی دو چندانی را در اختیار شما و سایر سر‌نشینان قرار دهد. این مهم‌ترین فاکتور در انتخاب و گزینش این خودر‌وهاست:

هوندا آکورد ای ایکس
یکی از بهترین خودرو‌های شهری با اتاقی بسیار راحت که از سیستم کنترل پیشرفته‌ای هم برخوردار است.

 هدلینگ این خودرو همیشه یکی از عوامل انتخاب آن برای خرید از سوی مشتریان است. این خودرو در دو مدل چهار و شش سیلندر عرضه شد. این را هم یاد‌آور می‌شویم که هوندا آکورد ای‌ایکس یکی از بهترین سدان‌های جهان است که در تست تصادف نیز امتیاز بالایی را از آن خود کرده است.

آئودی A6
یک انتخاب خوب و راحت. کابین جا‌دار و صندلی‌های خوب و ایده‌آل. این خودرو دارای سیستم چهار‌چرخ متحرک است. ضمن آن که این خودرو از مصرف کم‌بنزین نیز بهره‌برده را و همین امتیاز، استقبال مردم امریکا و اروپا را در برداشته است.

این خودرو در گروه خودروهای سران قرار دارد اما ظاهر آن بی‌شباهت به یک متراک نیست. از مزیت‌های این خودرو می‌توان به واگن کوچک انتهای آن اشاره کرد که به شکلی کاملا هنرمندانه‌ و فنی در کابین این خودرو تعبیه شده است.

بی‌ ام و سری 5
درباره بی ام و دیگر نیازی نیست بیش از این توضیح بدهیم. خودرویی همیشه محبوب که در اکثر نظر‌سنجی‌ها چه در طراحی و چه در راحتی یکی از بهترین‌های این عرصه به شمار می‌رود.

 از مزیت‌های فوق‌العاده این خودرو صدای بسیار کم موتور است که اصولاً به داخل کابین نفوذ نمی‌کند. خودرویی ایده‌آل برای مسافرت‌های طولانی مدت این اتومبیل در دو نوع 6 و 8 سیلندر طراحی شده اما بسیار نرم حرکت می‌کند. این سری از بی‌ام و کما‌کان از محبوبیت خاصی نزد هواداران برخوردار است. فروشندگان بی ام و از این محصول به عنوان یک کالای طلایی یاد می‌کنند.

کادیلاک CTS
کادیلاک سی تی اس از بهترین خودرو‌های جهان است که در بین کارشناسان به متعادل معروف شده. خودرویی که اسپرت است و مانند آئودی و بی‌ ام و از هندلینگ و اتاق راحتی سود جسته که در عین اسپرت بودن از نشانه‌های یک خودرو خانوادگی هم برخوردار است.

 از مزیت‌های این خودرو می‌توان به جادار بودن قسمت جلو اشاره کرد که نمی‌گذارد سرنشین این قسمت خسته شود. این خودرو از یک موتور 6 سیلندر بهره برده ضمن آن که این خودرو از سیستم دنده اتوماتیک هم سود جسته و این مساله می‌تواند در مسافرت‌های زمان بر به نفع راننده تمام شود.

بسیاری از کارشناسان معتقدند طراحی کادیلادک در دور جدید تولید این خودرو بسیار بهتر از قبل است و این مساله به فروش جهانی آن نیز کمک کرده است.

هوندا اودیسی
برای خانواده‌هایی که احتیاج به فضای زیادی دارند(به دلیل زیاد بودن افراد خانواده) اودیسه می‌تواند یک پیشنهاد خوب باشد. این خودرو می‌تواند به راحتی 8 مسافر را درون خود جا دهد بی‌انکه نفرات ابراز ناراحتی کنند.

 طراحی نادر صندلی‌های این خودرو امتیاز خوبی است برای خریداران. چرا که این صندلی‌ها ایمن هستند و استفاده از کمر‌بند ایمنی می‌تواند ممکن باشد اما چندان لازم نیست (در سفر‌های درون شهری) صندوق عقب این خودرو هم بسیار جادار است و شاید یکی از محاسن آن به شمار می‌رود. این خودرو در گروه بندی یعنی ون‌ها قرار دارد.

اینفینیفی‌ M
خودرو محبوب کارشناسان ام اس ان این بار نه بنز است نه بی‌ام و . خودرویی ژاپنی که واقعا هم محبوب است. اتاقی راحت با سیستم نور خوب به طوری که شبها گویی در لابی یک هتل نشسته‌اید.

 طراحی داخلی این خودرو بسیار جذاب و چشم‌نواز است. رانندگی با این خودرو بسیار راحت است و می‌توانید از طریق نقشه‌خوان گوگل موقعیت خود را نیز تثبیت کنید. این مزیت در بسیاری از خودرو‌های پیشرفته وجود ندارد اما اینفینیتی به‌دلیل عقد قرار داد با مایکروسافت می‌تواند از این مزیت استفاده کند که به نوعی تبلیغ برای این محصول نیز به‌ شمار می‌رود.

لکسوس RX
وقتی پای خودرو‌های گران قیمت به میان می‌آید نمی‌توان از لکسوس آرایکس گذشت. خودرویی با طراحی جادویی که به نوعی سر آمد بسیاری از خودرو‌های لوکس جهان است. از لکوس که شاهکار کارخانه تویوتا است در بسیاری از موارد نام برده می‌شود اما این که چنین خودرو گران قیمتی در گروه‌بندی خودرو‌های خانوادگی نیز مد‌نظر باشد می‌تواند نشان از آینده‌نگری این گروه خودرو‌ساز داشته باشد.

لکسوس آرایکس به دلیل سیستم هوشمند رانندگی یکی از بهترین‌های عرصه خودرو برای رانندگی در زمستان است. قیمت این خودرو در آمریکا نیز نتوانسته از محبوبیت آن بکاهد.

تویوتا آوالون
درباره تویوتا آوالون می‌گویند، وقتی مواد با کیفیت به دست طراحان بزرگ تویوتا داده شود، محصولش می‌شود آوالون. این بار نیز انتخاب آوالون به عنوان یک خوردو خانوادگی تاییدی است براین مدعی.

 البته این را هم یاد‌آور می‌شویم که طراحی فوق‌العاده صندلی‌های عقب این خودرو یکی از دلایل انتخاب آن به شمار می‌رود. این خودرو 6 سیلندر بزرگ‌ترین محصول تویوتا در رده اتومبیل های سران است. ایمنی مناسب تویوتا آوالون که در تست تصادف امتیاز زیادی را به خود اختصاص داد از دیگر دلایل انتخاب آن به شمار می‌رود. این خودرو به ستاره ممتاز معروف است.

تویوتا‌ های‌لندر
طراحان لکسوس وقتی به این نتیجه رسیدند که می‌شود روی پلت فرم این خودرو محصول دیگری را به بازار عرضه کرد، تولید خودرویی به نام تویوتا‌ های‌لندر رقم خورد. این تویوتا یک خودرو چند منظوره کوچک است که می‌توان آن را باقیمانده خلاقیت لکسوس نامید.

 این خودرو تنها محصول تویوتا است که صندلی مخصوص کودک دارد که از این حیث حتی می‌تواند در جهان نیز کم نظیر باشد. حتی لکسوس نیز از این مزیت برخوردار نیست و این می‌تواند برگ برنده محصول خلاقانه گروه خودرو‌سازی تویوتا باشد.

تویوتا سی ینا XLA
یک مینی ون ایده‌آل که پیشنهاد کارخانه تویوتا به کسانی است که می‌خواهند مسافرت کنند آن هم در مسافت‌های صعب‌العبور. هشت نفر به طور کامل در آن جا می‌شوند و شاید این مساله در تویوتا اودیسه نیز دیده می‌شود.

قسمت جلوی این خودرو سه صندلی دارد و از این حیث در دنیا بی‌همتاست. تست تصادف نیز در بالاترین حد خود اجرا شد و این خودرو از آن سر‌بلند بیرون آمد. این اتومبیل چهار‌چرخ متحرک است و از مدل هوندا که چنین اتومبیلی دارد بسیار بالاتر و ممتاز‌تر است.

همشهری امارات

کد خبر 31236

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز