همشهری آنلاین: مدیرکل بازرسی و نظارت بر عملکرد و رئیس مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو گفت: نوشابه انرژی‌زا Red Bull مجوز ندارد و بهداشت محیط و نیروی انتظامی در چارچوب وظایف خود حتما به وجود محصولات تقلبی و قاچاق در سطح عرضه خواهند پرداخت.

نوشابه انرژی‌زا Red bull مجوز بهداشتی و شرعی ندارد

به گزارش ايسنا، دکتر بهروز جنت در پاسخ به این سوالی درباره فروش فراورده نوشیدنی "رد بول" حاوی اسپرم گاو در برخی فروشگاه‌ها، با قاچاق دانستن این فراورده اظهار کرد: سازمان غذا و دارو به هیچ وجه برای این محصول و دیگر محصولاتی که از نظر بهداشتی و شرعی شبهه دارند، مجوزی صادر نکرده و نخواهد کرد.

جنت افزود: فراورده‌ای مجوز ورود به کشور را خواهد یافت که از بررسی سازمان و آزمایشهای دقیق، علمی و موشکافانه آن سربلند بیرون آید و با موازین شرعی و بهداشتی مغایرتی نداشته باشد.

مدیر کل بازرسی و نظارت بر عملکرد سازمان غذا و دارو در بخش دیگری از سخنانش، واردات تمام فراورده‌های غذایی موجود در کشور را منوط به کسب مجوز از سازمان غذا و دارو دانست و با پذیرفتن وجود برخی محصولات قاچاق در سطح عرضه عنوان کرد: با توجه به مسئولیت محوله از سوی قانون، نظارت بر کالاهای سلامت محور بر عهده سازمان غذا و دارو است و سازمان نیز در تعاملات فرابخشی که با ارگان‌های دیگر دارد به مساله مبارزه با محصولات قاچاق اهتمام جدی می‌ورزد.

وی همچنین با اشاره به مرزهای گسترده کشورمان با کشورهایی که عموما دارای اعوجاجات امنیتی و سیاسی هستند، خواستار استفاده از راهکار اساسی‌تری نسبت به آنچه تا کنون وجود داشته، جهت کنترل ورود فراورده‌های غیرمجاز سلامت شد.

جنت ادامه داد: با توجه به آنکه کنترل مرزها بر عهده وزرا ت بهداشت نیست از دستگاه‌های خدوم اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی می‌خواهیم ما را در مبارزه بیش از پیش با این پدیده شوم که علاوه بر اقتصاد کشور، در تهدیدی به مراتب بالاتر سلامت هموطنان‌مان را نشانه گرفته است، یاری دهند تا بدین وسیله و با کمک یکدیگر از واردات محصولات قاچاق و تقلبی به کشور ممانعت به عمل آید.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی در پایان صحبت‌هایش با یادآوری اینکه بر تمام کالاهای سلامت محور نظارت وجود دارد و بهداشت محیط و نیروی محترم انتظامی در چارچوب وظایف خود حتما و مانند همیشه به وجود محصولات تقلبی و قاچاق در سطح عرضه خواهند پرداخت، به مردم توصیه کرد که صرفا از محصولاتی که آرم سازمان غذا و دارو بر آنها درج شده، استفاده کنند.

 

کد خبر 312172

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha