همشهری آنلاین: مطالعات جدیدی که از سوی متخصصان سلامت «دانشکده بهداشت بلومبرگ جان هاپکینز» انجام شده نشان می‌دهد نوشیدن نوشابه‌های رژیمی و بدون قند کلید کاهش وزن نیست.

  بی‌اثر بودن نوشابه‌های رژیمی بر کاهش وزن

به گزارش ایسنا، نتایج این مطالعه که در نشریه سلامت عمومی آمریکا منتشر شده نشان می‌دهد اغلب شهروندان آمریکایی از نوشابه‌های رژیمی استفاده می‌کنند اما این افراد الزاما کالری کمتری جذب نمی‌کنند.

بنابراین مطالعات حدود 20 درصد از افراد بالغ در آمریکا از نوشابه‌های رژیمی استفاده می‌کنند که این رقم از سال 1965میلادی تاکنون 17 درصد افزایش یافته است.

محققان دریافتند در حالی که نوشابه‌های رژیمی، کالری کمتری از راه نوشیدن وارد بدن آن‌ها می‌کند اما این افراد کالری دریافتی بدن خود را از راه خوردن سایر تنقلات جایگزین می‌کنند.

در این مطالعه اطلاعات نظرسنجی‌های سلامت ملی و آزمایش نفت آمریکا از سال 1999 تا 2010 میلادی مورد بررسی قرار گرفته و متخصصان با اندازه‌گیری کالری‌ها، میزان کالری مصرفی هر فرد را طی 24 ساعت شبانه روز مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی "تودی"، با بررسی موارد فوق، آن‌ها دریافتند افرادی که از نوشابه‌های رژیمی استفاده می‌کنند، در عوض کالری حذف شده در این نوشابه‌ها را با خوردن سایر مواد غذایی جبران می‌کنند.

متخصصان یکی از دلایل احتمالی این مساله را استفاده از شیرین کننده‌های مصنوعی بکار رفته در نوشابه‌های رژیمی می‌دانند چرا که این شیرین کننده‌های مصنوعی مراکز پاسخگویی بیشتری را در مغز انسان فعال می‌کنند که این مساله ظرفیت جذب انرژی در مغز را افزایش می‌دهد.

در نتیجه متخصصان اعلام کردند نوشیدن نوشابه‌های رژیمی در صورتی که با کم کردن خوردن این سایر مواد غذایی همراه شود هیچ کمکی به کاهش وزن نخواهد کرد.

کد خبر 246221
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز