در حالی که ماموران پلیس ترکیه، یک جوان ایرانی را به جرم قتل هموطنش در بورسای ترکیه دستگیر کرده‌اند، پلیس استرالیا نیز موفق به دستگیری سومین متهم در قتل جوان بدنساز ایرانی در سیدنی شد.

حوادث

يكشنبه گذشته به دنبال قتل جواني ايراني در بندر یالوای در استان بورسا در غرب ترکیه، تحقيقات پليس براي كشف راز اين جنايت آغاز شد. در همان بررسي‌هاي اوليه مشخص شد كه مقتول جواني 18ساله است كه توسط هموطن خود به نام سلمان به قتل رسيده است.

به گزارش خبرگزاري آناتولي، این 2ایرانی در خانه‌ای در حومه یالوا باهم زندگی می کردند که یکشنبه گذشته بین آنها مشاجره‌اي در گرفت و در نهايت سلمان كه گويا موادمخدر استفاده كرده بود، همخانه خود را به ضرب چاقو به قتل رساند. پلیس یالوا در ادامه تحقیقات خود برای روشن‌شدن حادثه، همخانه مقتول را روز پنجشنبه در حالی که توسط یک فروند قایق می‌خواست از طریق بندر چشمه ازمیر به یونان متواری شود، دستگیر كرد. متهم به قتل هم‌اكنون از سوي پليس تركيه تحت بازجويي‌ است. اما كيلومترها آنطرف‌تر يعني در سيدني استراليا نيز پليس توانست پس از چند‌ماه جست‌وجو سومين متهم در قتل جوان 22ساله ايراني به نام ايوب را دستگير كند.

قتل ايوب تيرماه امسال در پارك پانچبول در سيدني رخ داد. آن روز كودكاني كه پس از تعطيلي مدرسه در حال بازي در پارك بودند صداي شليك چند گلوله را شنيدند. آنها همزمان چند مرد را ديدند كه پس از قتل جواني 22ساله، از پارك گريختند و سوار بر 2خودروي سواري متواري شدند.

جسد جوان 22ساله روي چمن‌هاي پارك افتاده بود و مأموران پليس وقتي به محل حادثه رسيدند كه او جانش را از دست داده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه مقتول جواني ايراني‌الاصل به نام ايوب بوده كه ورزشكار و بدنساز بود. به گفته شاهدان و كساني كه مقتول را مي‌شناختند، او پسر خوب و خوش‌اخلاق بود كه خانواده‌اش هميشه به او افتخار مي‌كردند. وي به تازگي با همسرش ازدواج كرده بود كه اين حادثه برايش رخ داد.

ماموران پليس در جريان بررسي‌هاي تخصصي متوجه شدند كه مقتول از قبل با قاتلان قرار داشته و آنها همديگر را مي‌شناخته‌اند. يك روز پس از اين جنايت، تيم‌هاي پليس به خانه‌اي در منطقه ويلي‌پارك حمله كردند و نخستين مظنون پرونده را دستگير كردند. جواني 22ساله به نام عمر رجب. 2‌ماه آنها در جريان عملياتي كه با تيراندازي همراه بود دومين متهم پرونده يعني بلال آلوشه را به دام انداختند و آخرين دستگيري، چهارشنبه گذشته در فرودگاه سيدني اتفاق افتاد. در اين عمليات پليس توانست آخرين متهم پرونده را كه جواني 24ساله است و قصد فرار به لبنان را داشت به دام اندازد. هم‌اكنون هر 3متهم پرونده در حالي در بازداشت به سر مي‌برند كه هنوز انگيزه آنها از جنايت مشخص نشده است.

کد خبر 312034

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha