سرپرست دادسرای جنایی تهران از شیوع کلاهبرداری جدید که به بهانه نجات یک محکوم به قصاص از پای چوبه دار در شبکه‌های اجتماعی رواج پیدا کرده، خبر داد.

متن

از چند روز پيش متني در شبكه اجتماعي تلگرام دست به‌دست چرخيد كه از تلاش براي نجات يك زن از پاي چوبه دار حكايت داشت.در اين متن آمده است: «خانمي در زندان هست كه كمتر از 7روز به اعدامش باقي مانده. او فقط به‌خاطر حدود 40ميليون تومان با تنها گذاشتن 2فرزند، پاي دار مي‌رود. اگر شخص يا اشخاصي را مي‌شناسيد كه بتوانند خيلي سريع هر مبلغي كه ممكن است كمك كنند براي نجات اين خانم، لطفا به بنده معرفي كنيد. پرونده و مستندات آن موجود است.

خواهش مي‌كنم كمك كنيد، كوچك‌ترين كمك نشر دادن اين پيام در گروه‌هاي مختلف است تا بلكه مريم اعدام نشود و فرزندانش از بي‌مادري نجات پيدا كنند.»در ادامه اين متن درباره جرم مريم چنين نوشته شده است: «او به‌دليل قتل مشكوك به عمد قرار است قصاص شود. او از دختر 14 ساله‌اش كه در حال تجاوز قرار داشته دفاع كرده كه اين اتفاق تلخ رخ داده و اين زن 7سال در زندان چشم انتظار جور شدن ديه‌اي است كه خانواده مقتول طلب كرده‌اند. البته در اين مدت با همت آقاي احسان عليخاني و عده‌اي ديگر بخشي از ديه فراهم شده و فقط حدود 43ميليون تومان باقي مانده است.»

در انتهاي متن نيز شماره تلفني درج و از افراد خواسته شده براي كمك و گرفتن شماره حساب قوه‌قضاييه، با اين تلفن تماس بگيرند.حالا اما شهرياري، سرپرست دادسراي جنايي تهران از دروغ بودن اين متن خبر مي‌دهد و مي‌گويد: شخصي كه اين پيام را در گروه‌هاي تلگرامي منتشر كرده به دادسرا احضار شده است تا در اين خصوص توضيح بدهد.

او ادامه مي‌‌دهد: پرونده‌اي كه در اين متن به آن اشاره شده، در حقيقت مربوطه به زني 40ساله به نام مريم است. او در سال 88 به‌علت اختلافي كه با همسر موقت خود داشت، با همدستي يك زن و مرد كه از دوستانش بودند نقشه قتل شوهر خود را اجرا كرد. اين زن ابتدا به شوهرش قرص خواب‌آور خوراند و پس از اينكه او بيهوش شد با چاقو چند ضربه به وي زد و او را به قتل رساند. اين زن بعد از دستگيري در دادگاه كيفري محاكمه و به قصاص محكوم شد. اين درحالي بود كه همدستانش به اتهام معاونت در قتل به زندان محكوم شدند.

قاضي شهرياري مي‌گويد: هرچند مريم در آستانه قصاص قرار داشت اما پس از مدتي خانواده مقتول اعلام كردند درصورتي كه وي ديه كامل بپردازد، از قصاص صرف‌نظر خواهند كرد. اما انتشار چنين متن كذب و دروغي آن هم با انگيزه تحريك احساسات مردم قطعا تبعات منفي هم دارد، چرا كه ممكن است خانواده مقتول وقتي با چنين دروغي راجع به پرونده فرزندشان روبه‌رو شوند، از تصميم خود براي بخشش زن محكوم به قصاص صرف‌نظر كرده و اصرار به قصاص كنند.

سرپرست دادسراي جنايي تهران ادامه مي‌دهد: انتشار چنين متن دروغي، نوعي كلاهبرداري جديد است و به شهروندان هشدار مي‌دهم كه فريب چنين متن‌هايي را نخورند؛ چرا كه افراد كلاهبردار با اين شيوه متقلبانه، احساسات مردم را تحريك كرده و با نشانه گرفتن اعتماد شهروندان، ممكن است جيب خود را پر از پول كنند.

به گفته وي، چنانچه هر فرد خيري قصد كمك براي آزادكردن زنداني‌اي دارد مي‌تواند به دادسراي جنايي مراجعه كند و همكاران ما قطعا گزارش دقيق پرونده و شماره حساب دادگستري را در اختيارشان قرار خواهند داد و آنها با اطمينان كامل مي‌توانند به زنداني‌هاي موردنظرشان كمك كنند.

کد خبر 311647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha