چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام قاسم سوری: سلام آقای مهربانی. مدتی است که از روز حادثه و البته غم عظیم شیعه می‌گذرد ولی من همچنان دارم با خود فکر می‌کنم اگر شما در صحنه کربلا معجزه‌ای می‌کردید چه می‌شد؟ شما که با دعایتان می‌توانستید باران را نازل کنید و با نفرین‌تان می‌توانستید دشمن را هلاک کنید پس چرا چنین نکردید؟

کربلا

امروز بعد مدت‌ها مطالبي دستگيرم شد. مطلبي خواندم كه در جواني و در همين كوفه و براي همين مردم طلب باران كرديد و هنوز دست‌هايت پايين نيامده بود كه باران باريدن گرفت و مردم قحطي‌زده كوفه را خوشحال كرديد. و همچنين مي‌خواندم روز عاشورا مردي اسب‌سوار(عبد‌الله بن‌حوزه) به شما نزديك شد و با سخناني زشت گفت: ‌ابشر باالنار؛ بر تو باد مژده آتش !‌ و شمانفرينش كرديد كه اللهم حزه الي النار؛ خدايا! او را به سوي آتش بكش. او از نفرين شما خشمناك شده و بر اسب خويش تازيانه زد، اسب به سرعت حركت كرد و در اثر سرعت اسب، به زمين افتاد ولي پايش در ركاب، گير كرد، اسب رم نمود و او را به اين طرف و آن طرف كشاند و بالاخره به سوي خندقي كه در آن آتش روشن شده بود، كشاند و بدن مجروح و نيمه‌جان‌ابن‌حوزه به گودال افتاد و در ميان آتش سوخت و شما براي استجابت نفرينتان، سجده شكر به جاي آورديد. با وجود اين ديگر نه براي طلب باران دعا كرديد و نه معجزه‌اي براي نجات خود نشان داديد. دانستم كه كربلاي تو قرار نيست تكليفش با معجزه مشخص شود بلكه قرار است با رفتار و عمل آنان كه در كربلا حاضرند مشخص شود.

دانستم قرار است يزيدي‌ها و حسيني‌ها شناخته شوند و كساني چون حر و زهير و وهب نصراني كه هنوز تكليفشان مشخص نبود، مسير خود را انتخاب كنند و آناني كه با تو از مدينه آمده بودند از تاريكي نيمه شب استفاده و تو را رها كنند. اصلا اگر قرار بود با معجزه، دين درست شود، پس اين همه پيامبر لازم نبود. خدا با اعجاز همه را مومن و همه كفار را هلاك مي‌كرد. معجزه براي اين است كه عقل، آن را ببيند و تسليم شود نه اينكه با معجزه عقل‌ها را و انتخاب‌ها را تعطيل كنيم و به زور، انسان‌ها را تسليم كنيم. معجزه تو همين بس كه بدون معجزه كردن، معجزه كردي و ميليون‌ها دل مسلمان و غيرمسلمان را متوجه خود نمودي چنان‌كه مهاتماگاندي پيروزي خود بر انگليس را ارمغان كربلاي تو مي‌داند.

کد خبر 311829

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha