سه‌شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۰
۰ نفر

تفاهمنامه همکاری بین شهرداری تهران، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌منظور ساخت نخستین بیمارستان هسته‌ای کشور در بوستان ولایت امضا شد.

قالیباف-حسن هاشمی

به گزارش همشهري، بوستان 300هكتاري ولايت در طراحي‌هاي به‌عمل آمده به 4دروازه تقسيم شده كه با يك ميدان مركزي به يكديگر متصل مي‌شوند. قرار است نخستين بيمارستان فوق‌تخصصي هسته‌اي كشور در دروازه چهارم كه دانايي و دانش نام دارد احداث شود. اين دروازه ورودي دهكده سلامت نيز هست و درآن زبده‌ترين متخصصين سرطان و محققين پرتو‌درماني و راديودرماني دور هم جمع شده و قطب علمي سلامت در دنيا را تشكيل خواهند داد. با احداث اين بيمارستان ديگر نيازي به اعزام بيماران به خارج از كشور براي دريافت خدمات درماني نيست بلكه اين مركز مي‌تواند مرجع ارائه خدمات درماني به كشورهاي همسايه هم باشد.

محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در مراسم امضاي تفاهمنامه احداث بيمارستان فوق‌تخصصي هسته‌اي درباره هزينه تملك اين اراضي گفت: يكي از شعارهاي من از همان ابتداي فعاليتم در شهرداري تهران كاهش فاصله ميان شمال و جنوب بود كه امروز خوشحالم و نماز شكر به‌جا مي‌آورم كه اين شعار محقق شده است. به‌عنوان نمونه ما براي خريد اراضي پادگان قلعه‌مرغي سابق كه هم‌اكنون به بوستان ولايت تبديل شده و در جنوبي‌ترين و محروم‌ترين مناطق شهر قرار دارد حدود 1600ميليارد تومان هزينه كرديم كه بيش از بودجه كل شهرداري تهران در سال 84است.

شروع ساخت خط 3مترو از جنوب شهر، كسب جوايز بين‌المللي توسط مديريت شهري، تقسيم شهر تهران به 375محله، برگزاري انتخابات شوراياري‌ها، راه‌اندازي سراي محلات و استفاده از مشاركت مردم در اداره امور محلي و تصويب طرح جامع شهر تهران در سال88 بخشي از افتخارات كسب شده توسط مديريت شهري بود كه از سوي قاليباف به آنها اشاره شد. وي درعين حال بابت امضاي تفاهمنامه احداث بيمارستان فوق‌تخصصي هسته‌اي ابراز خوشحالي كرد و گفت: همه اهداف مديريت شهري چه در بعد خدمت به مردم محروم، چه از نظر ارتقاي دانش و علم و چه از منظر شهري، ملي و جهاني همه دراين پروژه نهفته است. قاليباف اظهار اميدواري كرد كه با شروع عمليات اجرايي، همزمان فاز دوم بوستان ولايت نيز آغاز شود.به گفته قاليباف، بحث مربوط به تجهيزات و بخشي از هزينه‌ها را دكتر صالحي و دولت تقبل كرده‌اند و اختصاص زمين و پيگيري مجوزها براي احداث نخستين بيمارستان هسته‌اي نيز برعهده شهرداري تهران است.

  • تهران به تنهايي از خودش محروميت‌زدايي كند

يكي ديگر از طرف‌هاي تفاهمنامه احداث بيمارستان فوق تخصصي هسته‌اي، سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بود. وي گفت: سرمايه اصلي كشور نه نفت و گاز كه دانشمندان و نيروي انساني متخصص است، بنابراين سرمايه‌گذاري در اين بخش ما را در منطقه به يك كشور بي‌رقيب تبديل مي‌كند.

از نظر وزير بهداشت‌، درحوزه سلامت اگر چند هزار تخت بيمارستاني نيز احداث كنيم اما نيروي متخصص نداشته باشيم فايده‌اي ندارد. وي همچنين تأكيد كرد: خيلي خوشحالم كه عرض كنم بيمارستان هسته‌اي كشورمان قبل از ساخت، نيروهاي تخصصي و فوق‌تخصصي‌اش را در اختيار دارد.

قاضي‌زاده هاشمي، تهران را از نظر خدمات بهداشتي در فقر و محروميت دانست و گفت:‌ با وجود كارهاي خوب و زيرساختي كه در حوزه بهداشت و سلامت و كاهش سهم پرداخت در شهرها و استان‌هاي كشور ظرف 2سال گذشته انجام شده اما انصافا در تهران ما شاهد اين اقدامات نبوديم به همين دليل از همت آقاي قاليباف كه به تجهيز و داير شدن بيمارستان جديد منجر مي‌شود تشكر مي‌كنم و معتقدم با اراده مديريتي ايشان به مرور اين نقيصه برطرف مي‌شود.

وزير بهداشت ضمن اظهار اميدواري بابت اينكه هرچند وقت يكبار شاهد اجراي پروژه‌هايي از اين دست باشيم، گفت: ما يك ريال در تهران هزينه نمي‌كنيم. تهران به بركت مديران ارزشي مثل شهردار تهران خودش بايد امكاناتش را تأمين كند. درعوض ما توجه‌مان را به شهرهاي محروم معطوف مي‌كنيم.

  • خنثي‌سازي تبليغ عليه فعاليت هسته‌اي ايران

ديروز رئيس سازمان انرژي هسته‌اي كشور هم كه يكي از طرف‌هاي امضا‌كننده تفاهمنامه بود، ساخت بيمارستان ويژه در عرصه هسته‌اي را از نيازهاي مبرم جامعه دانست و گفت: به اين وسيله همچنين مي‌توانيم تبليغات منفي ديگران را عليه صلح‌آميز‌بودن فعاليت‌هاي هسته‌اي كشور خنثي‌سازيم.

علي اكبر صالحي به وجود يك ميليون بيمار نيازمند دارو، تشخيص و درمان هسته‌اي اشاره كرد و گفت: يكي از ثمرات برجام مي‌تواند ساخت اين بيمارستان باشد كه در منطقه غرب آسيا نظير آن وجود ندارد. قرار است در اين بيمارستان انواع تجهيزات درماني و تشخيص كه با پرتو سروكار دارد يكجا جمع شود و از آ‌نجا كه دركنار اين بيمارستان يك مركز تحقيقاتي درعرصه مهندسي پزشكي نيز احداث مي‌شود بنابراين مي‌توان اين نويد را داد كه كشور در زمينه ساخت تجهيزات پزشكي مرتبط با پرتو درماني نيز خودكفا شود. وي اظهاراميدواري كرد كه با همت شهردار تهران كه نمونه شاخص مديريت و منشأ خير و اثر است و همچنين با همكاري وزير بهداشت ساخت اين بيمارستان در زمان مقرر به پايان برسد.

مازيار حسيني، مشاور شهردار تهران در امور زيرساخت‌هاي شهري كه از سوي قاليباف براي اجراي اين بيمارستان هسته‌اي انتخاب شده هم ديروز به ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده در بوستان ولايت از سال ۸۹ تا‌كنون پرداخت. حسيني گفت: از آ‌نجا كه شهرداري در مسير توسعه بوستان ولايت به‌دنبال شهرسازي ارزش‌گراست به همين دليل 4دروازه با يك ميدان مركزي براي آن طراحي شده كه قرار است نخستين بيمارستان فوق تخصصي هسته‌اي كشور در منطقه چهارم كه دانش و دانايي نام دارد و بخشي از دهكده سلامت است، احداث شود.

کد خبر 311657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha