دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مرد اهل کره جنوبی که روز یکشنبه ۲۵ اکتبر (۳ آبان) به علت عوارض ناشی از نشانگان تنفسی خاورمیانه (مرس) در گذشت، نخستین مورد مرگ ناشی از این بیماری در این کشور پس از بیش از سه ماه شده است.

MERS۲

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزیر بهداشت کره جنوبی این مرد 66 ساله در ماه ژوئیه پس از سرایت ویروس مرس به او در مرکز پزشکی سامسونگ در شهر سئول- یکی از کانون‌های عمده شیوع مرس که در ماه مه و ژوئیه این کشور را فراگرفت- مبتلا به بیماری تشخیص داده شد.

بعداً گفته شده بود که بیماری مرس علاج شده است، اما او دچار یک اختلال حاد ریوی- یک عارضه ناشی از این ویروس- شده است.

سئول در پایان ماه ژوئیه اعلام کرده بود که شیوع بیماری عملاً به پايان رسيده است، اما در ابتدای ماه جاری (اکتبر) یک مرد 35 ساله که تصور می‌شود بیماری مرس او علاج شده بود، دوباره مبتلا به ویروس مرس تشخیص داده شد.

این تشخیص جدید امیدهای کره جنوبی برای اینکه این کشور را عاری از بیماری اعلام کند، بر باد داد. شیوع مرس در کره جنوبی از ماه مه به عفونت 186 نفر انجامید و 36 نفر از آن‌ها را کشت.

این بیمار در حال حاضر به همراه دو نفر دیگر که آن‌ها هم رسماً علاج شده از ویروس اعلام ‌شده بودند، اما دچار عوارض ناشی از بیماری شده‌اند، تحت درمان است.

شیوع مرس در کره جنوبی، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، باعث خسارات مالی زیادی ازجمله کاهش میزان خرید مصرف‌کنندگان و مختل شدن بخش گردشگری این کشور شد.

کد خبر 311533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha