سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۰
۰ نفر

هنشهری آنلاین: علی اکبر محرابیان – سرپرست وزارت صنایع – در نخستین سفر خارجی خود، دوشنبه شب 19 شهریور 86، در راس هیاتی از مدیران صنعتی ایران، وارد دمشق شد.

وی که به دعوت عیسی جونی وزیر صنایع و معادن سوریه از این کشور دیدن می‌کند، از سوی جونی و سفیر ایران در این کشور مورد استقبال قرار گرفت.
محرابیان طی دو روز اقامت خود در سوریه، ضمن بازدید از پروژه‌های صنعتی ایران نظیر خودرو و سیمان در این کشور، با رییس جمهوری و نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

هیات صنعتی ایران و سوریه که رضا رحمانی نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، منوچهر منطقی - مدیر عامل ایران خودرو - و احمد قلعه بانی - مدیر عامل سایپا - در آن حضور دارند، قرار دادی برای توسعه فعالیت‌های صنعتی با روسیه امضا خواهد کرد.

سرپرست وزارت صنایع و معادن در بدو ورود خود به سوریه گفت: روابط ایران و سوریه روابطی استراتژیک، دوستانه و بر پایه اصول و آرمان‌های اسلامی است.

محرابیان با ابزار خرسندی از این که اولین بازدید خارجی خود را در مسئولیت جدید از کشور سوریه آغاز می‌کند، افزود: پیشرفت پروژه‌های صنعتی ایران در سوریه در دو سال اخیر خوب بوده و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.

کد خبر 31140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز