همشهری آنلاین: یکی از اعضای پارلمان عراق روز چهارشنبه اظهار داشت که پارلمان این کشور طرح درخواست از روسیه برای حمله به مواضع داعش در خاک عراق را به رای می‌گذارد.

پارلمان عراق

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «موفق ربیعی» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق چهارشنبه (29 مهر) در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: این احتمال وجود دارد که طرح مذکور پیش از پایان ماه اکتبر جاری در پارلمان عراق تصویب شود.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نزدیک به حزب حاکم در پارلمان این کشور گزارش داد، اعضای این حزب از حیدر عبادی نخست وزیری عراق خواسته‌اند تا از روسیه بخواهد برای حمله به مواضع گروهک تروریستی داعش در عراق نیز وارد عمل شود.

دو تن از اعضای حزب ائتلاف ملی عراق به این خبرگزاری گفتند: پس از اینکه نخست وزیری از شدت و قاطعیت حمله‌های نیروهای ائتلاب به سرکردگی آمریکا به مواضع گروهک تروریستی داعش ناامید شد، به شدت از سوی اعضای این حزب برای موافقت با عملیات هوایی روسیه در خاک عراق تحت فشار قرار گرفته است.

هرچند که روز گذشته جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا طی دیدار از اربیل عراق اعلام کرد که از سوی نخست وزیر عراق اطمینان خاطر کسب کرد که این کشور هرگز از روسیه برای انجام عملیات نظامی در خاک عراق در خواست نخواهد کرد.

این درحالی است که روسیه، ایران، عراق و سوریه با تشکیل یک مرکز هماهنگی در بغداد در تلاش هستند تا اطلاعات کافی را برای حمله به مواضع گروهک تروریستی داعش در عراق و سوریه ارائه کنند.

کد خبر 311210

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha