همشهری آنلاین: سخنگوی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) اعلام کرد، این نیروها و نیروهای ارتش از زمان آغاز عملیات «لبیک یا رسول الله دو» بیش از یکهزار کیلومتر از زمین‌های اشغال شده توسط گروه تروریستی داعش را در استان صلاح الدین آزاد کرده‌اند .

الحشد الشعبی)

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز،احمد الاسدی افزود: از زمان آغاز این عملیات هشت منطقه و از جمله پالایشگاه «بیجی» کاملا آزاد شده است .

وی افزود: در ساعات نخست روز چهارشنبه (22 مهر) نیروهای مردمی و همچنین نیروهای ارتش با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای مرحله دوم عملیات لبیک یا رسول الله را برای آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌های داعش از سه محور اصلی آغاز کردند و پس از تلاش فراوان پیشروی های چشمگیری را رقم زدند که آزادی پالایشگاه بیجی و منطقه جسر الفتحه، آزادسازی جاده الصینیه حدیثه و چندین روستا و منطقه از جمله این پیروزی‌ها است.

این روزها استان‌های انبار و صلاح الدین عراق شاهد عملیات نظامی گسترده نیروهای نظامی و مردمی عراق برای آزادسازی مناطق تحت اشغال گروه تروریستی داعش است و این عملیات پیشرفت خوبی داشته و باعث وارد آمدن تلفات سنگین به داعش‌‌ها شده است .

داعش از تابستان پارسال بخش هایی از عراق را به اشغال در آورده و طی این مدت مرتکب جنایات زیادی در آن شده است.

این گروه سلفی و تروریستی برای جلوگیری از ورود نیروهای نظامی و مردمی به مناطق تحت اشغال خود، از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و اجازه خروج از مناطق درگیری‌ها را به آنها نمی‌دهد و به همین دلیل عملیات پاکسازی مناطق اشغالی به ویژه شهرها و روستاها با کندی پیش می‌رود.

کد خبر 310544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha