چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۶:۰۱
۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش با اعلام ارائه پیشنهاد تغییر ساعت شروع مدارس از 7 به 7:30 به دولت اظهار امیدواری کرد: این پیشنهاد با رعایت انصاف در دولت به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» ایسنا محمود فرشیدی روز گذشته در مراسم تجلیل از کارکنان، بازنشستگان و مدیران نمونه وزارت آموزش و پرورش (جشنواره شهید رجایی) گفت: آموزش و پرورش به دولت پیشنهاد داده است تا ساعت شروع کار مدارس 7:30 صبح باشد؛ لذا لازم است در این زمینه انصاف رعایت شود.

وی ادامه داد : امیدواریم با هماهنگی آموزش و پرورش و وزارت کشور بویژه با توجه به موضوع ترافیک مساله ساعت شروع مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرشیدی در پاسخ به وضعیت نقل و انتقال معلمان گفت: 54 درصد از معلمان تاکنون منتقل شده‌اند اما موضوع نیروی انسانی در آموزش و پرورش بسیار جدی است؛ چرا که معمولا در شهرهای بزرگ شاهد ازدحام نیرو و مناطق محروم شاهد کمبود هستیم؛ لذا ضروری است تا عدالت آموزشی در این خصوص رعایت شود.

وی با بیان این که امسال 149 هزار مدرسه پذیرای 15 میلیون دانش‌آموز خواهند بود، اظهار کرد: مدرسه زندگی امسال با نشاط و شور بیشتری فعالیت خود را با توجه به استعدادهای دانش‌آموزان آغاز خواهد کرد؛ هر چند تحقق اهداف کامل برای مدرسه زندگی زمانبر بوده اما مهم آغاز سال تحصیلی با شور و نشاط بیشتری است .

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به عدم تحقق مقاوم‌سازی مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی با تاکید بر این که فعالیتهای مثبتی در حوزه مقاوم‌سازی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: اعتبارات عمرانی تخصیص یافته در سال جاری حدود 600 میلیارد تومان بوده و معادل همین رقم نیز از لایحه‌ 4 میلیارد دلاری برای سال اول برنامه اختصاص یافته است

کد خبر 3107

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز