جمعه ۳۱ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شنبه اول مهر با آغاز سال تحصیلی 86 - 85 زنگ مدرسه برای 14 میلیون و 108 هزار و 306 دانش آموز دوره های مختلف تحصیلی به صدا در می‌آید.

به گزارش واحد مرکزی خبر ،براساس آمار, شمار دانش‌آموزان دوره‌های ابتدایی‌, راهنمایی‌, متوسطه و پیش‌دانشگاهی کشور در سال‌تحصیلی جدید یک درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است.

این در حالی است که دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی امسال در 149هزار و 605 باب مدرسه تحصیل می‌کنند که نسبت به سال گذشته چهار هزار و 176 واحد افزایش یافته است.

پوشش دوره پیش دبستانی در سال تحصیلی جاری 563 هزار و 273 نفر است که نسبت به سال گذشته 68 هزار نفر رشد داشته است.

امسال 63 هزار و 371 دانش آموز استثنایی به تحصیل خواهند پرداخت که نسبت به سال گذشته حدود 20 هزار نفر بیشتر نشان می‌دهد.

شمار دانش‌آموزان دوره ابتدایی در سال تحصیلی آینده پنج میلیون و 570هزار و 624 نفر است در حالی که این رقم در سال تحصیلی گذشته پنج میلیون و648 هزار و 811 نفر بوده است.

شمار دانش‌آموزان دوره راهنمایی در سال تحصیلی جدید سه میلیون 780 هزارنفر خواهد بود در حالی که حدود یکصد هزار نفر نسبت به سال پیش کاهش را نشان می‌دهد.

شمار دانش‌آموزان دوره متوسطه "شاخه نظری" در سال تحصیلی جدید دو میلیون و 665 هزار و 480 نفر است که نسبت به سال گذشته بیش از 150 هزار نفر کاهش خواهد داشت.

با وجود کاهش جمعیت دانش‌آموزان در دوره‌ها و شاخه‌های تحصیلی یاد شده , اما استقبال دانش‌آموزان برای ورود به شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش همچنان‌ادامه دارد وشمار دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای با یک درصد و کار دانش با حدود دو درصد با رشد مواجه بوده است.

شمار دختران هنرستانهای فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز حدود دو درصدافزایش را داشته است.

هم اکنون هنرجویان شاخه فنی و حرفه‌ای در یک‌هزار و 924 واحد و شاخه کاردانش در سه هزار و 117 واحد تحصیل می‌کنند.

با وجود کاهش جمعیت دانش‌آموزی در سالهای اخیر, انتظار می‌رود از سال آینده جمعیت دانش‌آموزی در دوره ابتدایی با رشد نیم تا یک درصدی مواجه شود .

کد خبر 4609

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز