شنبه ۱ مهر ۱۳۸۵ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس‌جمهور، وزیر آموزش و پرورش، شهردار و رئیس شورای شهر تهران در مراسم مختلف زنگ آغاز سال جدید تحصیلی را به صدا درآوردند.

رئیس جمهور همراه با وزیر آموزش و پرورش طی مراسمی در مدرسه پسرانه "شاهد کوثر" واقع در منطقه 19 تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی 85-86، را نواخت.

امسال حدود 15 میلیون دانش‌آموز ایرانی مقاطع مختلف در حدود 150 واحد آموزشی سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

از این میان، بر اساس پیش‌بینی‌ها، یک میلیون و 200هزار نوآموز، 6 میلیون دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 4 میلیون و 300هزار دانش‌آموز در مقطع راهنمایی تحصیلی و 4 میلیون و 600 هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه و پیش‌دانشگاهی تحصیل خواهند کرد.

فرشیدی، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم در جمع دانش‌آموزان دبستان پسرانه شاهد «کوثر» گفت: امسال700 هزار کلاس درس از 15 میلیون دانش‌آموز کشور استقبال می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد تقارن سال تحصیلی جدید با ماه مبارک رمضان و هفته دفاع مقدس سبب خیر و برکت و ارمغان‌آور سال پربرکتی برای آموزش و پرورش باشد.

شهردار تهران در مراسمی دیگر در دبیرستان علامه حلی زنگ آغاز سال جدید تحصیلی را به صدا در‌آورد.

در این مراسم جمعی از مدیران آموزش و پرورش  و تعدادی از مسئولان شهرداری تهران ، دکتر قالیباف را همراهی کردند .

دانش آموزان دبیرستان علامه حلی  تاکنون موفق شده اند 110 مدال جهانی را در المپیادهای گوناگون برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

رئیس شورای شهر تهران هم زنگ آغاز سال تحصیلی دبیرستان البرز را به صدا در آورد.

مصطفی چمران گفت: مبنای علمی تربیت دانشمندان در سنین نوجوانی و جوانی پایه‌ریزی می‌شوند.

مهندس مهدی چمران در مدرسه دوران تحصیل خود و در جمع دانش آموزان به ذکر خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی پرداخت و افزود: هفته دفاع مقدس یادآور مهم ترین پیروزی تاریخی کشورمان است و مصادف شدن این هفته با ماه مبارک مهر ورزی رمضان ، با برکات فراوانی توام خواهد شد.

وی با یادآوری سخنان مرحوم قربانی نویسنده کتاب ریاضیات دوره دبیرستانی که در سال‌های دور ، مدرس این مقام مسئول بوده است ، گفت: در آن دوره این استاد به ما تاکید می‌کرد از گفتن نظریه نیوتن بپرهیزیم ، چرا که کشف این نظریه خاص خیام ، دانشمند مسلمان بوده است و باید با همین نام نیز تکرار شود.

چمران در ادامه به تقویت مسائل معنوی و آموزش دانش‌های دینی تاکید و اضافه کرد: هر یک از ما برای رسیدن به این ارزش ها نهایت تلاش خود را خواهیم داشت.

کد خبر 4638

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز